• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som vet något om urverket i Cartier Santos (den nya 2018)?

Selamb

Basic
Gillar verkligen klockan!
Cartier säger ju själva att de har ett inhouse-verk. Någon som vet något om detta?

För ett par år sedan tig man fram ett nytt eget ”bruksurverk”(robust allround), 1847 MC. Enligt vad jag förstått så har det gradvis ersatt ETA 2892 i bl.a. Tank Solo XL. Jag har aldrig sett några klagomål eller rapporter om problem.

kan det vara så att det verket är samma inhouse som nu både iwc och dom billigare pannorna använder sig av?

har läst att panerais version har 3 dagars PR medans iwc har krämat ur lite mer timmar ur samma urverk.

alla tre ägs ju av richmond gruppen.

kan det vara så att det verket är samma inhouse som nu både iwc och dom billigare pannorna använder sig av?

har läst att panerais version har 3 dagars PR medans iwc har krämat ur lite mer timmar ur samma urverk.

alla tre ägs ju av richmond gruppen.

Allt jag läst har antytt att det är Cartiers eget inhouse och att PR ligger på ca 40h (+/- ngn timma). Alltså liknande deras modifierade 2892 som detta verk har ersatt.

Tillbaka
Topp