• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som vet om någon svensktalande klocka.

Jonazid

Basic
Min Mor är synskadad och söker efter en svensktalande klocka. Försökte med Seikoman87's hjälp köpa en förra året men den talade tyska haha.

Någon som vet om någon bra klocka för ändamålet. Tacksam för svar.

Skickat från min LG-P500 via Tapatalk 2

Här verkar det finnas. Vet dock inget om dem.

image.ashx

Skaffa henne en iPhone , så kör du bara svenskt språk och svensk röststyrning. Då kan hon fråga iPhonen via röststyrningen " vad är klockan " och telen svarar på svenska vad tiden är. Plus att samma gäller när hon ska ringa, smidigt ;) ... Hon säger bara "ring " och själva namnet som är kopplat till ett nr så ringer den upp kontakten. Kan kanske va något ?

Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk

Skaffa henne en iPhone , så kör du bara svenskt språk och svensk röststyrning. Då kan hon fråga iPhonen via röststyrningen " vad är klockan " och telen svarar på svenska vad tiden är. Plus att samma gäller när hon ska ringa, smidigt ;) ... Hon säger bara "ring " och själva namnet som är kopplat till ett nr så ringer den upp kontakten. Kan kanske va något ?

Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
Tänkte tippsa om iPhone med! :)

Tack för hjälpen. Har redan köpt Doro mobiler till henne. Men klocka kan vara bra för att veta då medicin ska tas och att hon inte missar sporten på radion. Och hon säger hon saknar att ha någon på handleden. Ska gå in och beställa.

Skickat från min LG-P500 via Tapatalk 2

Min mormor har tappat synen helt. Hon har en armbandsklocka som säger tiden på svenska. Den kommer från något företag som säljer hjälpmedel till synskadade. Alltså ingen vanlig klocka med extra funktion, utan ett dedikerat verktyg. Så kolla med denna typ av företag, bör finnas en uppsjö därute.

Tillbaka
Topp