• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som vill låna ut ett klockarmband i stål?

aLiter

Silver
2-Faktor
Nu förstår jag att denna tråd kan framstå som konstig, men jag tänker att jag gör ett försök.
Har köpt en Grand seiko sbgv245 (bild längst ner) som jag gärna vill ha ett metallarmband till.
Jag har mailat massor av återförsäljare för att försöka hitta ett som passar och det enda jag vet som passar är från GS och det går loss på den nätta summan av 10900:- vilket jag inte riktigt kan motivera att köpa nu när jag är nybliven farsa :D

Jag har försökt fråga återförsäljare och se om de har något som passar, men det är ingen som kan säga om det passar eller ej.
Vill ha ett armband som sitter bra och passar caset utan några glipor. Klockan har 20 mm lugs och därför är det inget problem.

Har även försökt fråga på flera forum och se om det är någon som vet något som passar, men jag har inte fått svar här eller på något annat forum..
Därför tänkte jag testa den här lösningen helt enkelt..

Är det någon på KS som har ett stålarmband i 20mm som de inte använder som ni skulle kunna tänka er att låna ut en stund så jag kan testa och se hur det passar? Givetvis cashar jag frakt tur och retur.
Jag har ett gäng referenser här: https://klocksnack.se/threads/aliter.72534/
Så förhoppningsvis ska ni inte vara allt för oroliga att låna ut.

Söker alltså ett stålarmband i 20 mm och jag är villig att testa flera olika för att se vilket som passar bäst - så jag sedan kan köpa ett sådant själv.

Någon som vill vara behjälplig? :D

Här är då klockan som gärna vill ha ett stålarmband till kompanjon:
117823619_404572907189155_8405533171332949356_n.jpg

Nu förstår jag att denna tråd kan framstå som konstig, men jag tänker att jag gör ett försök.
Har köpt en Grand seiko sbgv245 (bild längst ner) som jag gärna vill ha ett metallarmband till.
Jag har mailat massor av återförsäljare för att försöka hitta ett som passar och det enda jag vet som passar är från GS och det går loss på den nätta summan av 10900:- vilket jag inte riktigt kan motivera att köpa nu när jag är nybliven farsa :D

Jag har försökt fråga återförsäljare och se om de har något som passar, men det är ingen som kan säga om det passar eller ej.
Vill ha ett armband som sitter bra och passar caset utan några glipor. Klockan har 20 mm lugs och därför är det inget problem.

Har även försökt fråga på flera forum och se om det är någon som vet något som passar, men jag har inte fått svar här eller på något annat forum..
Därför tänkte jag testa den här lösningen helt enkelt..

Är det någon på KS som har ett stålarmband i 20mm som de inte använder som ni skulle kunna tänka er att låna ut en stund så jag kan testa och se hur det passar? Givetvis cashar jag frakt tur och retur.
Jag har ett gäng referenser här: https://klocksnack.se/threads/aliter.72534/
Så förhoppningsvis ska ni inte vara allt för oroliga att låna ut.

Söker alltså ett stålarmband i 20 mm och jag är villig att testa flera olika för att se vilket som passar bäst - så jag sedan kan köpa ett sådant själv.

Någon som vill vara behjälplig? :D

Här är då klockan som gärna vill ha ett stålarmband till kompanjon:
117823619_404572907189155_8405533171332949356_n.jpg

Då det är en fin klocka skulle jag nog satsa på lite bättre kvalitet. Det sagt behöver det inte bli svindyrt.

exempel från strapcode UK: https://www.amazon.co.uk/20mm-Stain...ht&qid=1597411341&sprefix=miltat+20mm+&sr=8-1

£70 lär inte ruinera dig och du får bland det bästa du kan köpa när det kommer till eftermarknadslänkar.

Edit: Angående mesh är Gekota:s helt ok för priset på £28. Har två själv.

https://www.watchgecko.com/milanese-mesh-watch-strap

• Like
Reactions: mao
Metallarmband ska det va' Jag är svag för klockor med metallarmband. Jag gillar väl sådant som blänker, antar jag. Ett vanligt läderarmband tycker jag känns lite för sparsmakat för mig. Är det jag som bara gillar bling-bling? De snyggaste klockor jag sett har armband i metall.

Metallarmband ska det va' Jag är svag för klockor med metallarmband. Jag gillar väl sådant som blänker, antar jag. Ett vanligt läderarmband tycker jag känns lite för sparsmakat för mig. Är det jag som bara gillar bling-bling? De snyggaste klockor jag sett har armband i metall.
Vad har detta med (den 15 månader gamla) tråden att göra? Jahaja, du vill upp i femtio inlägg. Kör på du

Nej då, jag jagar inte inlägg. Saken är den att jag startade en tråd häromdagen som togs bort då ämnet redan diskuterades. Därför startade jag ingen ny tråd denna gång.

Just det. Varför vill man ha ett läderarmband? Jag tycker det är mycket snyggare med länkar, gärna med guldfärg på, även fast den nöts bort efter ett tag.

Fin klocka! Kika på ett mesh från tyska Staib, borde kunba funka, har för mig de finns i borstat också. Fin kvalitet och kostar ~ 1500:-

Tillbaka
Topp