• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några ägare av en Tudor Pelagos...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
... här inne? Jag har börjat att verkligen intressera mig för denna dykare, ska försöka ta mig till Nymans i V-rås så snart som möjligt och klämma på den. Posta gärna bilder och berätta era erfarenheter om den.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har bara klämt på den i affär.
Visuellt ser den helt perfekt ut, inte en micro-mm som är fel. Allt sitter som en smäck.
Besvikelsen (för mig) var när jag fick den i handen, herregud så lätt den är! Kändes nästan lite plastig.

Jag är fullt medveten om att detta är en av de styrkor som hänger med en klocka i titan, fick en konstig känsla bara.
Är dock övertygad att man kan vänja sig vid detta, för det är en riktigt läcker klocka. Kontrasterna på tavlan är riktigt snygga, länk och länklås är avancerade och sitter riktigt skönt.
Det är egentligen enbart tyngden jag har problem med.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Jag har bara lekt med en kompis Pelagos. Sitter ihop väldigt bra, fast nästan för kliniskt perfekt.
Och som daviden säger, den blir för lätt i titan och kopplat med det totalblästrade utförandet ger det en plastig känsla, särskilt på länk. Länken är en ingenjörsdröm men har, i mitt tycke, för breda mittbitar (som många andra tudors).
 
Vad jag har sett på bilder så är den snygg på gummi men blir aldeles för grå med länk...ser lite 'död' ut IMHO...

Hittade lite bra bilder

Pelagoswristshot2.jpg


Pelagoswristshot3.jpg


Pelagoswristshot4.jpg


Pelagos och SubC
PelagosvsSub4.jpg


SubC, Pelagos, DSSD
IMG_3989.jpg


Original gummi som hänger med vad jag förstår...

Pelagosstrap.jpg


Pelagosrubber.jpg


Fler bilder här:
http://forums.watchuseek.com/f23/my-new-tudor-pelagos-lots-pics-727526.html
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tack för svaren. Okej den är i titan alltså... Titan och jag går inte riktigt ihop.. Men det blir säkert att kika på Black Bayen också.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Det är synd att den är i titan. Storleken verkar nämligen helt perfekt. Tycker tyvärr att Sub/SD är lite för liten för mig och att få ihop till en SDDS känns avlägset.
 
C

Crowolf

Guest
Titan bort! Sen ser den grymt stor ut bredvid Rollarna. Upplevs den som en stöddig jävel på armen?

/Poppe
 

Snårtas

Rolex
Jag har klämt på båda på Nymans. Jag tycker titan känns helt OK, men däremot känns tavlan på Pelagosen helt "död". Plastig och trist jämfört med BB.

Men du, hör av dig när du ska till V-ås! Jag skulle gärna klämma på din Seiko. Mini-GTG och fika på stan?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Snårtas skrev:
Jag har klämt på båda på Nymans. Jag tycker titan känns helt OK, men däremot känns tavlan på Pelagosen helt "död". Plastig och trist jämfört med BB.

Men du, hör av dig när du ska till V-ås! Jag skulle gärna klämma på din Seiko. Mini-GTG och fika på stan?
Absolut jag hör av mig isåfall :) vore trevligt, ta gärna du också med dig nått trevligt isåfall :)
 

Snårtas

Rolex
80talisten skrev:
Snårtas skrev:
Jag har klämt på båda på Nymans. Jag tycker titan känns helt OK, men däremot känns tavlan på Pelagosen helt "död". Plastig och trist jämfört med BB.

Men du, hör av dig när du ska till V-ås! Jag skulle gärna klämma på din Seiko. Mini-GTG och fika på stan?
Absolut jag hör av mig isåfall :) vore trevligt, ta gärna du också med dig nått trevligt isåfall :)
Kul, bara att välja mellan S&S Royal Steel, Rolex Milgauss eller Glycine Combat Sub LE ;) Dra ett PM nån dag innan du är på ingång!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Snårtas skrev:
80talisten skrev:
Snårtas skrev:
Jag har klämt på båda på Nymans. Jag tycker titan känns helt OK, men däremot känns tavlan på Pelagosen helt "död". Plastig och trist jämfört med BB.

Men du, hör av dig när du ska till V-ås! Jag skulle gärna klämma på din Seiko. Mini-GTG och fika på stan?
Absolut jag hör av mig isåfall :) vore trevligt, ta gärna du också med dig nått trevligt isåfall :)
Kul, bara att välja mellan S&S Royal Steel, Rolex Milgauss eller Glycine Combat Sub LE ;) Dra ett PM nån dag innan du är på ingång!
Kör på med Rollen isåfall ;) faktist inte hållt i en Milgauss.. Som den latte-pappa man är numera så blir det nog inte förrän till löningen isåfall (drygt 2 veckor till) jag skickar ett PM isåfall och varsko dig! ;)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Har provat den några gånger. Hör till dem som gillar titan och var därför rejält sugen på den här. Den är också sjukt gedigen och exakt. Storleken är helt perfekt tycker jag, trots att jag absolut inte kan bära upp en seadweller. Den känns förvånansvärt tunn och följsam.

Den svagaste delen är, som snårtas skriver, tavlan. I monter-belysning ser den ut som gammal hemelektronikplast med text i tippex-vitt tryck, men i normal belysning ser den schystare ut.
 
Som nickel allergiker så är just Pelagosen en ( uppnåelig) graal. Har testat på Nymans och hade inte sambon börjat frusta och stampa med fötterna vid åsynen av prislappen så hade den nog fått följa med hem.
Västerås gtg anmäler jag mig till även om jag inte har sååå mycket att visa upp, inte så många klockor heller för den delen :twisted: :mrgreen:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
the quiet man skrev:
Som nickel allergiker så är just Pelagosen en ( uppnåelig) graal. Har testat på Nymans och hade inte sambon börjat frusta och stampa med fötterna vid åsynen av prislappen så hade den nog fått följa med hem.
Västerås gtg anmäler jag mig till även om jag inte har sååå mycket att visa upp, inte så många klockor heller för den delen :twisted: :mrgreen:
Vore kul om det blev några stycken till ett Mälardalen-GTG!! :D
 

Snårtas

Rolex
80talisten skrev:
Jag är ledig lördagen den 26:e januari. Det skulle kunna funka för min del.
Jag har självbevarelsedrift nog att inte gå in på Nymans dagen efter löning, det kan sluta i total ekonomisk katastrof om de har en GMT inne :) Men ses gärna på stan så länge sambon inte har bokat bort oss.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Snårtas skrev:
80talisten skrev:
Jag är ledig lördagen den 26:e januari. Det skulle kunna funka för min del.
Jag har självbevarelsedrift nog att inte gå in på Nymans dagen efter löning, det kan sluta i total ekonomisk katastrof om de har en GMT inne :) Men ses gärna på stan så länge sambon inte har bokat bort oss.
Klockbutiker bådar aldrig något gott :p the quiet man har också anmält sig tror jag. Vi kan ha den 26:e som premilinärt datum, om något ändras kan vi ju ta det i den här tråden :)
 
Topp