• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

några fler rolex med "logo" dials??

poormans

Rolex
börja väl tråden med att dra upp några snabba wristshots på min Cottonbowl Datejust ifrån 1970 med cottonbowl/hyphen dial (bindestreck mellan oyster och perpetual) lite roligare då 1970 tydligen var sista året de fick rolex/datejust's, 1971 var det istället Tudor/day-dates

några fler typ logo dials?? Dominos pizza, Pool, united, busch mfl ???

cheers
christian


 

WHU

Panerai
2-Faktor
Har tyvärr inget att bidra med, men din är riktigt fräck!
Extra coolt med 1970, som är mitt födelseår.
Förstår att man inte springer på en vart som helst, men vad uppskattar du värdet till?
Någonstans mellan tummen och pekfingret fungerar jättebra, jag har som sagt inte en aning själv.
 

poormans

Rolex
jag har bara sett denna till salu värdet är väl runt 17-18k (på länk) samt några Tudor day-dates för ca 15-16k (oxå på länk)

cheers
christian
 
  • Like
Reactions: WHU

poormans

Rolex
det är en amerikansk fotbollsturnering i södra USA och vad jag fattat så gavs de till spelarna och coacher samt "staff" i vinnande laget
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Ah, att det var fotboll borde jag ju förstått av namnet :) kul att de fanns så mycket olika custom tavlor. Är det aftermarket, eller rolex?
 

poormans

Rolex
givetvis rolex men de hade mängder av olika taveltillverkare under 60 och 70 talet, vet ej vem som gjort denna då jag ej kollat inuti

kan tex vara stern, beyler, singer

cheers
christian
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Min Tiffanys som jag köpte till frugan då hennes förgiftningsring är köpt där.......meeen hon hade redan en 16030 med rosa tavla.....så jag fick behålla den själv.....

image.jpg
 

Brogren

Cartier
det är en amerikansk fotbollsturnering i södra USA och vad jag fattat så gavs de till spelarna och coacher samt "staff" i vinnande laget


Turnering var det inte riktigt då det är som en slags slutmatch som man kvalificerar sig efter säsongens slut. Beslutet om vilket collegelag som ska spela vilken match görs av olika rankningar hit och dit och just 1970 stod matchen mellan två powerhouses och mycket traditionella collegelag i amerikansk fotboll, Texas Longhorns mot Notre Dame. Matchen vanns av Texas (21-17) och två av amerikas tidigare presidenter var och tittade på matchen - Richard Nixon och Lyndon B Johnson
 

poormans

Rolex
Turnering var det inte riktigt då det är som en slags slutmatch som man kvalificerar sig efter säsongens slut. Beslutet om vilket collegelag som ska spela vilken match görs av olika rankningar hit och dit och just 1970 stod matchen mellan två powerhouses och mycket traditionella collegelag i amerikansk fotboll, Texas Longhorns mot Notre Dame. Matchen vanns av Texas (21-17) och två av amerikas tidigare presidenter var och tittade på matchen - Richard Nixon och Lyndon B Johnson


stämmer bra det :)
 
Topp