• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några fynd efter att ha snokat runt på farsans kontor.

NickG

Cartier
Tjena!

Ibland kan jag få för mig att rota runt lite på farsans kontor då man ibland kan hitta väldigt gamla och intressanta saker, min far har under hela mitt liv vägrat att bära klockor vilket jag och min syster har tjatat på honom då hans kollegor alltid haft riktigt fräcka klockor medans farsan har vägrat.
Men idag när jag fräste upp hans kontor så hittade jag de här:

En digital Casio passar ju perfekt nu under all jihad-dinga-snack på forumet, äntligen kan jag ge mig ut på stan som en sann terrorist!

Casio 83 F-80 från 1980 någon gång:
DSC_0029.jpg


Den jag fann mest intressant var den som kommer härnäst, visarna står så dumt just nu att jag verkligen inte kan se vad de är för tillverkare på klockan, det finns heller ingen krona till att ändra visaren så jag förstår verkligen inte hur jag skall ställa in visarna, självklart är det inte batteri i någon utav dem men om någon skulle veta vad det är för tillverkare så skulle det verkligen uppskattas.
Det ser ut som de 3 sista bokstäverna är "ino" eller "iso" kan ha helt fel så förlita er inte för mycket på det ;)
DSC_0023.jpg


Av någon anledning blev bilderna liggandes....
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Candino är inte ett jättestort märke, inte heller jättegammalt men har faktiskt en gång i tiden tillverkat klockor åt svenska armén. Annars brukar/brukade de sponsra lite sport-event, bl.a. skidåkning har jag för mig.

http://www.candino.com/en/

Edit:
Marilyn har tydligen gjort reklam för Candino... 2012 hur nu det gått till :D

hG3RrpU.jpg
 

Nexus

Panerai
Här sitter jag och surfar runt på KS mitt i måndagsfyllan och läser rubriken som "snorklat runt på farsans kontor"
Min första tanke är att du kommer från en familj av amfibier och hittat en Seamaster liggandes i en skrivbordslåda gjord av en snäcka.
Jag ska nog gå och lägga mig nu...
Men schyssta dinkor!
 

NickG

Cartier
Candino är inte ett jättestort märke, inte heller jättegammalt men har faktiskt en gång i tiden tillverkat klockor åt svenska armén. Annars brukar/brukade de sponsra lite sport-event, bl.a. skidåkning har jag för mig.

http://www.candino.com/en/

Edit:
Marilyn har tydligen gjort reklam för Candino... 2012 hur nu det gått till :D

hG3RrpU.jpg
Misstänkte att det inte var något särskilt stort företag då det fanns relativt lite om dem på nätet, kul ändå att få veta lite historia bakom dem :) men tycker det är konstigt att det står "Swiss Watches" på deras hemsida men "Japan" på klockan, kanske var så att de flytta tillverkningen när Festina köpte upp dom och att klockan här hemma tillverkades innan det.


Här sitter jag och surfar runt på KS mitt i måndagsfyllan och läser rubriken som "snorklat runt på farsans kontor"
Min första tanke är att du kommer från en familj av amfibier och hittat en Seamaster liggandes i en skrivbordslåda gjord av en snäcka.
Jag ska nog gå och lägga mig nu...
Men schyssta dinkor!

Dessa härliga måndagsfyllor ;) Kunde alltid hoppats på att jag skulle hitta en Seamaster men får nöja mig med detta sålänge haha!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Misstänkte att det inte var något särskilt stort företag då det fanns relativt lite om dem på nätet, kul ändå att få veta lite historia bakom dem :) men tycker det är konstigt att det står "Swiss Watches" på deras hemsida men "Japan" på klockan, kanske var så att de flytta tillverkningen när Festina köpte upp dom och att klockan här hemma tillverkades innan det.




Dessa härliga måndagsfyllor ;) Kunde alltid hoppats på att jag skulle hitta en Seamaster men får nöja mig med detta sålänge haha!


Jag har två stycken Swiss made eta-automater från Candino (en 70 och en 90-tal), så det kanske var de digital/analoga quartzverken som köptes in från Japan.
 

NickG

Cartier
Jag har två stycken Swiss made eta-automater från Candino (en 70 och en 90-tal), så det kanske var de digital/analoga quartzverken som köptes in från Japan.

Så kan det nog vara ja :)!
Fick en känsla av att de var ägda utav Casio när jag såg denna klockan som är extremt lik förutom luggarna, en knapp och guldfärgen då såklart, men så var det ju tydligen inte.
30507_v_1355915702.jpg
 
Topp