• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några göttegrisar som skall på Triwa festen ikväll?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jo självklart men vad jag menade var snarare att ja inte skulle välja en Certina bara för att det ansågs vara mer en "riktig" klocka. Vissa snackar om att Seiko, Tissot och Certina är bättre vilket det i vissa fall är men det betyder ju inte att man per automatik gillar estetiken.

Ganska få bekanta utan klockintresse tycker att Patek Nautilus är snygg men merparten gillar Triwa. :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Visst, jag förstår din synpunkt. Jag är dock övertygad om att Triwas klockor är sämre klockor och kommer inte hålla lika länge.
Nu är väl inte varken du eller jag i Certinas, Tissot eller Seikos målgrupp heller (vintage och GS undanräknat). När man sitter på en PN, Aquanauten etc så känns väl inte ett Certinaköp speciellt spännande eller närstående. Väljer du eller jag en klocka för under 2000kr så skulle i alla fall jag inte köpa en basklocka typ Tissot, utan kanske köpa en färgglad popklocka att bada med. Dock hade jag där tittat mer mot ex. Swatch än Triwa.
 

Whedda

Rolex
Visst, jag förstår din synpunkt. Jag är dock övertygad om att Triwas klockor är sämre klockor och kommer inte hålla lika länge.
Nu är väl inte varken du eller jag i Certinas, Tissot eller Seikos målgrupp heller (vintage och GS undanräknat). När man sitter på en PN, Aquanauten etc så känns väl inte ett Certinaköp speciellt spännande eller närstående. Väljer du eller jag en klocka för under 2000kr så skulle i alla fall jag inte köpa en basklocka typ Tissot, utan kanske köpa en färgglad popklocka att bada med. Dock hade jag där tittat mer mot ex. Swatch än Triwa.

Där håller jag med dig helt! Swatch styrka är ju just sin "egna" design och förhoppningsvis kan man få en liknande känsla för Triwa med åren om de fortsätter i samma utveckling.
 
Topp