• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några PO ägare här?...

Efter att ha ägt ett par premium quartzare har jag nu fastnat på detta forum och sett ljuset :)
Tyvärr hade jag hunnit beställa en Aquaterra quartz men sålde den omedelbart för att istället söka efter en riktig klocka.
Ribban höjdes stegvis och tillslut slog jag på stort och väntar nu på leverans av en Planet Ocean, 2201.50
En fantastisk klocka och jag känner mig som ett barn inför julafton :)
Jag har ju läst på så mycket jag kan men har några frågor. Det verkar som om AR-behandlingen kan repas? Hur ser dessa repor ut? Vad är poängen med safirglas om det ändå kan repas... Verkar dumt. Jag kommer använda klockan mycket och då lär det bli repor. Kan man åtgärda det isf? Typ slipa bort behandlingen och få ett vanligt safirglas?

Slutligen undrar jag om jag gjort ett bra köp. Klockan är från -07, servad -11 och ska enligt uppgift vara i mycket bra skick med tanke på ålder. Priset var 18000.

Tacksam för svar...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Välkommen hit! Har för mig att man kan ta bort AR beläggningen på utsidan. Vet dock ej hur.
Vad gäller priset så beror det väl på om det är med länk, Box, papper mm. Finns kvitto på service?
Du har inte gjort ngt klipp direkt men har väl heller inte betalat ohemult mycket.
Slit den med hälsan :)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Välkommen! Och grattis i förskott då! Har, precis som RicVin, hört att det går att behandla bort AR beläggningen men inget jag tycker du behöver fundera på nu. Om det nu skulle bli repor i beläggningen är det väl bättre att ge sig på det då. Priset låter helt ok tycker jag.

Njut nu av en riktigt trevlig klocka!

Och som man brukar säga, min hälsar. :)

rSsiUM0.jpg
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Hade en microrepa i AR behandlingen på min, men den var näst intill omöjlig att hitta.
Det gällde att ta fram ficklampa och vinkla med precision för att hitta den. Så jag tror inte du behöver oroa dig.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Obefintligt, har använt min konstant i flera år plus jag har den som jaktklocka. Är man anal över repor man ser i vissa vinklar i starkt solljus så ska man köpa en rolex istället.

Grattis, en rejäl pjäs!

Tips, oroa dig om det händer, inte innan, för det är bara analt :woot:
 
Topp