• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nån med erfarenhet av Squale

Sten

Cartier
Jag sitter och ser på deras dykare i proffesional-linjen, den med den trevliga modellbeteckning 1521 - 026/Y.
Någon som har erfarenhet av märket, hur är kvalitén? Är den månne värd 750€ (nypris)??
 

fredtiger

Cartier
Jag har en qvartzbeater som jag älskar; designen, historiken och känslan! Kvalitetsmässigt är det inte något underverk, å andra sidan var inte prislappen särskilt hög heller.

Rc1B1Q1.jpg


EDIT: ang. kvalitet har jag egentligen inte en aning om vad jag uttalar mig om... men känslan är helt enkelt inte kassaskåpssolid. 100% nöjd är jag i vart fall! :D
 

durutti

Cartier
Nyare klockor från Squale har dubbelesidig ar-behandling av glaset vilket gör att man ser bara tavlan som om glaset inte existerade.
Storleken och tyngden känns rätt. Har haft min squale under semestern som enda klocka och den fungerade utan anmärkning. Ibland äter sig exempelvis kronan på dykarklockor in i handleden efter längre tids användning men man råkar inte ut för det problemet med en squale.
squale2012_2.jpg
 

KMS

Rolex
Nyare klockor från Squale har dubbelesidig ar-behandling av glaset vilket gör att man ser bara tavlan som om glaset inte existerade.
Storleken och tyngden känns rätt. Har haft min squale under semestern som enda klocka och den fungerade utan anmärkning. Ibland äter sig exempelvis kronan på dykarklockor in i handleden efter längre tids användning men man råkar inte ut för det problemet med en squale.
squale2012_2.jpg

Vad är det vi kollar på här? Är det specialversionen från det polska forumet eller har Squale äntligen börjat tillverka 50 atmos i blått? I vilket fall som helst, GRYM!
 

KMS

Rolex
Tillverkad av Squale enligt önskemål från medlemmar i det polska klockforumet. Egentligen var det bara den blågröna färgen som valdes iom att tavlan kommer från modellen atmos101. Resultatet blev i alla fall väldigt lyckat.

Köpte du den direkt av dom? Vad jag har läst skulle 10 stycken släppas utanför Polen. Jäkligt cool i alla fall. 101 är ju lika cool men lite stor, 50 atmos är väl en mer behaglig storlek. Personligen hade jag föredragit dom nya 1545 i samma färg och med likadana visare som din, men det lär ju inte hända...
 

par

Patek
2-Faktor
Nyare klockor från Squale har dubbelesidig ar-behandling av glaset vilket gör att man ser bara tavlan som om glaset inte existerade.
Storleken och tyngden känns rätt. Har haft min squale under semestern som enda klocka och den fungerade utan anmärkning. Ibland äter sig exempelvis kronan på dykarklockor in i handleden efter längre tids användning men man råkar inte ut för det problemet med en squale.
squale2012_2.jpg

Satan! Kan vara det snyggaste jag sett på otroligt länge! Vad får man ge för en? Går de att få tag på när bara 35 gjordes?=)
 
Topp