• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nån som har åsikt om klockor från Glycine?

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Kul att se min gamla tråd igen ... ;)

Det hela slutade med att jag köpte en svart GE ny till ett mycket bra pris:

Glycine på arm 2.jpg


Har ingen egen erfarenhet av DS dykarna, mer än att ha klämt på en, men Combat Subben är en mycket trevlig klocka som med råge är värd pengarna kvalitetsmässigt. Känns mycket gedigen och sitter väldigt bra på armen, då den är ganska låg. Finns som sagt i många färgkombinationer och vilken man tycker bäst om är givetvis en smaksak. Det alla dock har gemensamt är avsaknaden av antireflexbehandling på glaset. Det störde mig rejält på min version, som var klart svår att läsa av i visst ljus, så jag sålde den ganska snabbt. Det är möjligt att problemet är mindre på en klocka med annan färg på urtavlan, men jag skulle i alla fall kolla upp detta irl innan ett eventuellt köp. Lycka till!
Min säger hej!
y2abeze7.jpg
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Tänkta köpa mig en Combat Sub på gummi, någon som har en? Har 17cm handled och det är ju gött om det finns hål på bandet så den sitter tight.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Är inte förtjust i klockor över 40mm men ger Combaten en chans, finns ju K&S annars... Nån som vet var man köper original gummistrap?
 

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg
image.jpg

Pappa köpte en billigt på en pantbank i Malmö , jag har precis beställt ett matchande band från cheepo. Hade inte varit en keeper för mig , lite platt tavla o lite för nära Panerai ...
 

jandan

Panerai
går i tankarna om att försöka byta alt. Flippa min Certina DS dykare och införskaffa en combat sub. Hur står de i förhållande till varran i kvalité? Väldigt nöjd med certan men tröttnat på utseendet helt enkelt.

Jag har båda, en Certina DS med blå tavla och en Glycine GoldenEye. Två helt olika klockor, där Certinan (i stål), känns tyngre och väldigt gedigen, kanske beroende på att jag har den på länk..., medans Glycinen är betydligt lägre på höjden (tunnare) och lätt går in under skjortan. Tycker kvalitén på bägge känns mycket bra, och är väldigt nöjd. Använder nog Certinan lite mer i vardagslag, medans Glycinen åker på när jag inte är sugen på en dressare, men ändå vill ha lite mer stil på armen!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Sneglat på dem en stund, mest combat sub och airman, goldeneye är diskret och fin. Men ännu en gång över 40 mm:rage:.
Någon som kör combat sub på gummi/tyg/nato med handleder på ca 16.5-17 cm?
 

jandan

Panerai
Sneglat på dem en stund, mest combat sub och airman, goldeneye är diskret och fin. Men ännu en gång över 40 mm:rage:.
Någon som kör combat sub på gummi/tyg/nato med handleder på ca 16.5-17 cm?

Jo, jag mäter dessa eminenta mått också, och jag tycker det funkar, men inte större än så. Certinan är gränsfall men Goldeneye funkar bra, tycker jag... bandet är originalbandet...
Här kommer två bilder som visar storleken....

GCS_1.jpg
GCS_2.jpg
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Vi kör en liten paketöppning

24h leveranstid från Spanien. På det direkt i bilen.
image.jpg


Bubbelplast, ska man spara den för full-set?
image.jpg


Ytterlåda.
image.jpg


Garanti och sånna grejer.
image.jpg


Ännu mer plast...
image.jpg


Wristshot! Bandet stinker vanilj, känns rätt hårt men kommer nog bli bättre. Passar nog ner mot 15cm om man skulle få för sig det.
image.jpg


Som vanligt ser klockan enorm ut på bild, men passar utmärkt storleksmässigt,
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Vi kör en liten paketöppning

24h leveranstid från Spanien. På det direkt i bilen.
image.jpg


Bubbelplast, ska man spara den för full-set?
image.jpg


Ytterlåda.
image.jpg


Garanti och sånna grejer.
image.jpg


Ännu mer plast...
image.jpg


Wristshot! Bandet stinker vanilj, känns rätt hårt men kommer nog bli bättre. Passar nog ner mot 15cm om man skulle få för sig det.
image.jpg


Som vanligt ser klockan enorm ut på bild, men passar utmärkt storleksmässigt,
Riktigt bra! Grattis till en snygg modell :)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jo, jag mäter dessa eminenta mått också, och jag tycker det funkar, men inte större än så. Certinan är gränsfall men Goldeneye funkar bra, tycker jag... bandet är originalbandet...
Här kommer två bilder som visar storleken....

GCS_1.jpg
GCS_2.jpg


Snyggt! Guld och svart är riktigt snyggt när det är väl avvägt, så det inte blir för mycket av något av dem. Måste nog ta och prova ett ex. :D

Vi kör en liten paketöppning
24h leveranstid från Spanien. På det direkt i bilen.
image.jpg

Bubbelplast, ska man spara den för full-set?
image.jpg

Ytterlåda.
image.jpg

Garanti och sånna grejer.
image.jpg

Ännu mer plast...
image.jpg

Wristshot! Bandet stinker vanilj, känns rätt hårt men kommer nog bli bättre. Passar nog ner mot 15cm om man skulle få för sig det.
image.jpg

Som vanligt ser klockan enorm ut på bild, men passar utmärkt storleksmässigt,

Vilken återförsäljare köpte du från?
 

meo_swe

Audemars
Vi kör en liten paketöppning

24h leveranstid från Spanien. På det direkt i bilen.
image.jpg


Bubbelplast, ska man spara den för full-set?
image.jpg


Ytterlåda.
image.jpg


Garanti och sånna grejer.
image.jpg


Ännu mer plast...
image.jpg


Wristshot! Bandet stinker vanilj, känns rätt hårt men kommer nog bli bättre. Passar nog ner mot 15cm om man skulle få för sig det.
image.jpg


Som vanligt ser klockan enorm ut på bild, men passar utmärkt storleksmässigt,
Grattis! Combatsub är en jävligt trevlig klocka:)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Kan bara hålla med. Men suget efter en ny Airman blev för stort, så nu ägs mitt guldöga av en annan forummedlem. Må de leva väl :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Fick hem min idag.Men jag kunde inte lura mig själv, 42mm ser inte bra ut på mig 40mm på sin höjd för mina armar :(

Blir K&S av det.... Synd för det är mycket swiss made för pengarna!

Kommer en annons strax....
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Nej Chuck det ser perfekt ut storleksmässigt. Korta länken så den sitter tight och känn på den ett tag, den är ändå hyfsat tunn. Jag är säker på att du kommer växa in i den.
 
Topp