• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nån som har/haft en Doxa?

frest73

Cartier
2-Faktor
Funderar på att köpa en Doxa Sub 1200T, antingen Professional (orange tavla) eller Sharkhunter (svart tavla) (den med blå tavla är snygg också, men NUMA-loggan är för stor tycker jag). Är det någon som har eller har haft en? Erfarenheter, synpunkter, hur är kundservicen på doxawatches.com till exempel?
 

Maro

Audemars
Jag har haft den Doxan som har med i passarounden här på klocksnack! Tycker att den är super fin och ett gediget bygge.
Många som har som åsikt att det är den orangea som gäller men kör på den du tycker är mest gångbar.

Jag tycker inte att Numa stör på tavlan.
 

Maro

Audemars
Passarounden var alltså en Numa Blue så det är nog en hel del som har en åsikt om den iallafall.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har haft typ tre. Tycker de är trevliga men lite sterila på nåt sätt, vilket de (enligt min åsikt) har gemensamt med många moderna tillverkare. Hur jag än känner och letar så känns det lite blodfattigt. Men det är fina och välbyggda klockor. :)

Sen vad gäller Doxas kundservice och allmänna attityd så verkar de vara helt bänga. Bara att googla lite så går du nog läsa en del knasiga anekdoter. I min bok är det enough för att välja ett annat märke. Eller varför inte nosa upp en vintage, riktig Doxa? :)
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Tack för tipsen! Får kanske bli en vintage. Om någon har en till försäljning kan ni ju alltid PM:a :)
 
Topp