• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nån som kan hjälpa mig med dessa klockor?

Klockaren

Panerai
Hej,

Fått lite äldre klockor som varit inom familjen.

Har ni nån aning om vad det är, kan vara värt?

Tissot med svart/guld urtavla skakades igång och den fungerar. Överväger sätta svart läderarmband på den.

Omegan på läderarmband skruvades upp och fungerar också.

Certina damklockan tickar på också efter jag skruvade på den.

De andra två, omega damklocka i gulddouble och Tissot seastar gick inte igång men kanske batteribyte kan hjälpa där.

Tacksam om nån har info eller kan guida lite.

Då Omegan med läder var min farfars så överväger jag att byta glas på den och köra en service, vad kan det kosta tro?

Edit: verkar som vissa bilder blev dubbletter.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    118.1 KB · Visningar: 136
  • image.jpeg
    image.jpeg
    137 KB · Visningar: 131
  • image.jpeg
    image.jpeg
    226.4 KB · Visningar: 132
  • image.jpeg
    image.jpeg
    157.9 KB · Visningar: 129
  • image.jpeg
    image.jpeg
    118.1 KB · Visningar: 130
  • image.jpeg
    image.jpeg
    137 KB · Visningar: 130
  • image.jpeg
    image.jpeg
    226.4 KB · Visningar: 128
  • image.jpeg
    image.jpeg
    157.9 KB · Visningar: 131
  • image.jpeg
    image.jpeg
    169.5 KB · Visningar: 136

Martin Lovasz

Audemars
Du missade att det var en herr Omega från tidigt 50 med också och de ligger på ca 1500-2000kr i det skicket men mer i gott skick.

Resten ligger i 100-200 kronorsklassen och alla dina klockor är mekaniska så man drar upp dem med kronan.
 

Martin Lovasz

Audemars
När man restaurerar en klocka så är det inte för att man skall tjäna mer pengar utan för att man vill ha och använda den själv, om du inte kan göra det själv förstås men det kräver investering i verktyg och delar plus en mängd kunskap. Men räkna med minst 2000-2500kr om du lämnar bort klockan till en urmakare så du ser det finns ingen vinst i det om du bara skall sälja den.
 

Klockaren

Panerai
När man restaurerar en klocka så är det inte för att man skall tjäna mer pengar utan för att man vill ha och använda den själv, om du inte kan göra det själv förstås men det kräver investering i verktyg och delar plus en mängd kunskap. Men räkna med minst 2000-2500kr om du lämnar bort klockan till en urmakare så du ser det finns ingen vinst i det om du bara skall sälja den.

Hej,

Tack för svaret.

Just den Omegan är den enda av värde för mig då det vart min farfars klocka och är väl egentligen det enda jag har kvar efter honom.

Så det är en keeper för min del och absolut värt att lägga dem pengarna då det trots allt är en snygg klocka också ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Även om tissot'en har sliten boett så gillar jag tavlan, den borde ändå inbringa 500:- på grund av tuxedo-dial?
Damklockorna så spelar det in vad det är för material i boetten, ser du några guldstämplar?
 
Topp