• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nån som vet nått om denna Citizen?

Hej!

Köpte denna Citizen när jag var 16år för mina surt förvärvade sommarjobbs pengar. Kostade ca 2500:- år 1992

Jag hade en broschyr där all info stod om den här klockan men den har försvunnit i nån flytt för många år sedan.

Nån som känner igen den?

Tack på förhand.

/Tobbe
 

Camo00

Patek
Aldrig sett tidigare, men den verkar ha många sköna funktioner! Funkar den? :)

På baksidan har Du modellnummer och annat som Du kan använda för att googla fram vilken modell det är...
 
Tja Camo, jodå den fungerar. Låg nog i en byrålåda i 15år tills jag bytte batteri förra året.
Klockan är tyvärr 50mil bort just nu och jag har bara en suddig bild på baksidan. Lägger upp den, men jag har inte haft nån tur med googlingen.. :)
 
Japp, den där instruktionen känner jag igen. Verkar vara himla svårt och få fram nått om klockmodellen dock. Verket verkar ju sitta i en miljard olika klockor :)
 

_jonte

Patek
Finns det nån som kan hjälpa dig mer så finns de sannolikt på SCWF.
http://www.thewatchsite.com/
Alternativt om du PM'ar Kuma-kun eller martback på TTT. De har sjuka samlingar med gamla Seiko och Citizen och kanske har nåt tips.
I övrigt en cool gammal klocka! :)
 
Topp