• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Når klokker ikke er fashion...

Tack för att du delade dessa videor, vilken resa! Det är inte utan att man undrar, vilka klockor kan komma att få liknande berättelser om ett halvt sekel?

Tack för att du delade dessa videor, vilken resa! Det är inte utan att man undrar, vilka klockor kan komma att få liknande berättelser om ett halvt sekel?
Du menar då klockor som i nutid varit med i krig, fått en kula i sig och sen i framtiden då förhoppningsvis skall bli restaurerade av klocktillverkaren?
Ja man kan ju alltid undra hur nu Casio, Garmin eller Luminox sen skall gå tillväga...

Du menar då klockor som i nutid varit med i krig, fått en kula i sig och sen i framtiden då förhoppningsvis skall bli restaurerade av klocktillverkaren?
Ja man kan ju alltid undra hur nu Casio, Garmin eller Luminox sen skall gå tillväga...

Jag tänkte bredare än så.

Min uppfattning är att idag är några av de klockor vi beundrar mest, med störst proveniens, de som överlevt att användas som verktyg, visar spår av användning. Ett exempel är klockan i videon. Jag tror att vi kommer kunna se klockor med samma sorts karaktär om femtio år, men förmodligen har de då tagits med av bäraren inte primärt som ett verktyg.

Casio, Garmin osv tror jag inte kommer hamna där, primärt för att jag inte tror de har samma värde varken för bäraren eller tillverkaren.

Tillbaka
Topp