• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nöjd, tro det eller ej!

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Tillbringade ett antal timmar i centrala Stockholm då hustrun skulle pyssla om frisyren. Av gammal vana hade jag sett fram mot en "tour" Nymans, Rob, Kron, NK & Kaplands. Döm om min förvåning när jag efter ett par skyltfönster inser att jag inte ids gå in för att inget egentligen lockar! Jag har gjort min resa från "parfym klocka", ett antal Seikos, Tag H. Aquaracer för att slutligen i somras landa med en speedy moonwatch. Jag vill inte ha något annat! Trodde ett tag att min Omega var ett "delmål" mot en Rolex? Men har sakta kommit till insikt att "R" utstrålar något som inte är jag. Vi skall bli gamla tillsammans och jag lägger nu min energi på mina övriga hobbies! Älskar klockor och läser allt jag kommer över men min "gral" sitter redan på handleden 24/7. En skön känsla!
 

MånsT

Rolex
Ben Clymer från Hodinkee (som du säkert känner till), sade ju nyligen att Speedmaster är den sista utmärkta klockan man äger, behöves inget efter den. Perfekt och passar nästan alltid.
 
Jag är helt otroligt nöjd med mitt senaste köp. Jag har gått från att kolla säljes annonser som en galning till att då och då kika lite för att fördriva lite tid. Men jag vet att det inte lär dröja innan nästa graal hägrar och man sitter limmad framför diverse säljkanaler :cigar:. Love it!
 

PCB

Audemars
Omega var ett "delmål" mot en Rolex? Men har sakta kommit till insikt att "R" utstrålar något som inte är jag.

en till som sett ljuset,;)
har verkligen försökt att hitta en rolex jag vill ha ,men känslan infinner sej icke...
grattis till din graal,men färdigköpt tror jag inte det är,finns massor godbitar kvar att upptäcka ,behöver ju inte vara dyra klockor för att skapa habegär:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul att du är nöjd! Jag är ofta nöjd, problemet är att känslan inte brukar kvarstå i mer än några veckor. Är fortfarande sjukt nöjd med min JLC men det finns ändå plats i hjärtat för fler klockor.

Har man en klocka man är nöjd med så kan man ju dessutom ändå köpa andra klockor på skoj. Leka lite, fota lite och sälja igen. :)Förståelsen att dyrare inte betyder bättre har jag haft länge.
 
P

Philippe Stern

Guest
Bra där. Jakten är över. Dags att finna inre ro.

image.jpeg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tillbringade ett antal timmar i centrala Stockholm då hustrun skulle pyssla om frisyren. Av gammal vana hade jag sett fram mot en "tour" Nymans, Rob, Kron, NK & Kaplands. Döm om min förvåning när jag efter ett par skyltfönster inser att jag inte ids gå in för att inget egentligen lockar! Jag har gjort min resa från "parfym klocka", ett antal Seikos, Tag H. Aquaracer för att slutligen i somras landa med en speedy moonwatch. Jag vill inte ha något annat! Trodde ett tag att min Omega var ett "delmål" mot en Rolex? Men har sakta kommit till insikt att "R" utstrålar något som inte är jag. Vi skall bli gamla tillsammans och jag lägger nu min energi på mina övriga hobbies! Älskar klockor och läser allt jag kommer över men min "gral" sitter redan på handleden 24/7. En skön känsla!

Ja men då går man väl säga grattis! :)Låter ju skönt, men kanske lite tråkigt? :rolleyes:
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Tillbringade ett antal timmar i centrala Stockholm då hustrun skulle pyssla om frisyren. Av gammal vana hade jag sett fram mot en "tour" Nymans, Rob, Kron, NK & Kaplands. Döm om min förvåning när jag efter ett par skyltfönster inser att jag inte ids gå in för att inget egentligen lockar! Jag har gjort min resa från "parfym klocka", ett antal Seikos, Tag H. Aquaracer för att slutligen i somras landa med en speedy moonwatch. Jag vill inte ha något annat! Trodde ett tag att min Omega var ett "delmål" mot en Rolex? Men har sakta kommit till insikt att "R" utstrålar något som inte är jag. Vi skall bli gamla tillsammans och jag lägger nu min energi på mina övriga hobbies! Älskar klockor och läser allt jag kommer över men min "gral" sitter redan på handleden 24/7. En skön känsla!
Vad tror du om en sådan här då:)
Omega-Dark-Side-of-Moon.jpg
 

Glidarn

Omega
Jag var helt övertygad om att när en rolex sea-dweller satt runt handleden skulle alla ha begär försvinna och jag skulle i lugn och ro kunna koncentrera mig på annat. Icke!
Det ända som hände var att begäret för andra märken blev större! Panerai, JLC och graalen Patek Philippe! Jobbigt läge helt enkelt.
 

Vince

Omega
Jag tror på dig att du är nöjd. Du har kommit till insikt och kan på djupet uppskatta det du har. Härlig känsla. Här sett en del trådar där klockorna flyter mellan fingrarna och det avverkas flera st per månad. Inget som helst fel med det. Bara ett lite annat förhållningssätt.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Måste vara en härlig känsla. Vet dock inte om jag är avis eller om jag behöver det ständiga suget. Spelar ingen roll vad jag får in; dyker alltid upp sug efter även annat tämligen kvickt..
 

mps

Cartier
Så känner jag över min nya SS.
Får se hur länge det sitter i :)
Starka misstankar om att den har väckt ett SS begär, precis som Apples prylar ofta gör.
 

Göteborgare

Cartier
Låter som om du är nöjd. Men den känslan kommer att gå över, det kanske tar ett tag, men snart är du tillbaka igen, du kanske bara skall titta lite, prova för att se hur det känns. Sen står du där med ditt nyinköpta ur :) Jag talar av erfarenhet, har varit nöjd och inte tittat på ett tag ett par gånger efter inköp. Men som sagt det går över :rolleyes:
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
En vacker dag om 6-12månader så säger något mig att den här tråden kommer få en bump!;)

Men grattis, njut så länge det varar! :D
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Härlig känsla det måste vara! Själv så är jag bara i början och på väg ner i träsket bland alla härliga klockor och suget är stort efter flera olika! :)
 

KMS

Rolex
Kul! Tror dock att den enda chansen är att stämpla ut från KS o allt vad klocksajter heter. Annars kommer det dyka upp nåt...:)
Det är ju verkligen inget självändamål att fiska upp en Rolex. Men det finns ju många speedys att nörda ner sig i. Vintage är ju roligare!:D:D
 
Topp