• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nördig och stilfull accessoar

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Något för alla med snowflakes och black bays:


Tudor_LS_200_1024x1024.jpg

http://shop.hodinkee.com/collection...s/drakes-for-hodinkee-snowflake-pocket-square
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Gjorde de inte någon uppsättning slipsar också, som inspirerades av något mattat insert till en 5512, typ. Kul projekt och även om jag inte bär kavaj/kostym ofta så var det snyggt.
 

_jonte

Patek
Nu måste jag vara lite tråkig, sticka ut näsan, och säga: Näsduk hör inte hemma på 'vanlig' kavaj. Punkt. :pompus:
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Äger ingen svart näsduk och har aldrig tyckt att jag saknat men det var riktigt snyggt.
Håller med om att till alla kavajer borde man ha näsduk.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nu måste jag vara lite tråkig, sticka ut näsan, och säga: Näsduk hör inte hemma på 'vanlig' kavaj. Punkt. :pompus:
Förlåt? Vänligen utveckla!

Edit: var lite snabb där. Jag ser att du menar att man endast kan bära bröstnäsduk vid full kostym. Jag är av annan åsikt där, enligt min mening fungerar minst lika bra till udda kavaj.
Riktigt härligt nördig näsduk för alla Snowflake fanboys måste jag säga!
 

_jonte

Patek
Förlåt? Vänligen utveckla!

Edit: var lite snabb där. Jag ser att du menar att man endast kan bära bröstnäsduk vid full kostym. Jag är av annan åsikt där, enligt min mening fungerar minst lika bra till udda kavaj.
Riktigt härligt nördig näsduk för alla Snowflake fanboys måste jag säga!
Ja var väl typ så jag menade. Men egentligen bryr jag mig inte direkt.
Kan såklart va snyggt på en välklädd herre. Ofta mindre snyggt på överklädda kids. Men men, each to his own! :)
 

vekktah

Cartier
Snygg och rolig tygbit, absolut. Och aurum kanske kan bära upp det hela, vad vet jag. Det jag vet är att 97% av de "män" med städad frippa och "känsla för detaljer" man ser i Sthlm som köpt hela saville-row-myten inte gör det. Det räcker inte att köpa en outfit för 50-60:- för att se bra ut. Om det ändå vore så enkelt.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Intressanta bilder på denne Lino Ieluzzi som jag aldrig stött på tidigare. Är det en Nautilus i gulguld på strap och en AP ROO i någon sorts guld som han har på högern på bilderna?
 
Topp