• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nackdelen med premiumklocka med hög igenkänningsfaktor

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Igår träffade jag min värdepappersförvaltare som jag raskt konstaterade hade bytt klocka. På sig hade han en guldfärgad Gant-klocka som kändes sådär lagom rolig. Dessutom hade han ett fult sår/ärr ovanpå handen. Jag frågade varför han inte hade sin Rolex GMT II (nya C)? Då berättade han att han blivit rånad av ett gäng nere i tunnelbanan på väg hem en kväll. Han hade kämpat emot och skrikit på hjälp men de hade pressat ner honom på marken och tvingat av honom klockan (varav såret efter kronan) och tagit hans mobil dessutom. Detta skedde inne i city. Jag vet inte mycket mer än så. Han sa att det var riktigt läskigt och kändes jobbigt. Nu fightades han med försäkringsbolaget om ersättning, vilket han tycks få.

Be careful out there!
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Vad ska man säga... sjukt tråkigt att höra sådana historier. Blir liksom lite tom i själen av att tänka på att vissa individer sysslar med sånt där.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Sådana personer ska man söka upp efter incidenten och ta ett rejält "snack" med. Det ekonomiska är lättlöst med det sätter djupa spår efter sig som ovan nämnt...
 

Isodor

Audemars
Det var en tråd innan jul minns jag om någon som blivit påhoppad också strax efter begett sig ut från hemmet.

Skjut mycket skit som händer nuförtiden..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tråkigt att höra, sedan är det så att vissa framstår mer som offer. Tror knappast Ricrob skulle råka ut för samma. Är du smal och går i kostym så utgår de från att du är ett enklare offer. Var på en rättegång i Uppsala för ett ungdomsgäng som hade rånat studenter i Universitetsparken. Alla offer var långa smala killar med attachéväska och var teknister.

En rånare väljer sitt offer inte bara byte..
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tråkigt att höra, sedan är det så att vissa framstår mer som offer. Tror knappast Ricrob skulle råka ut för samma. Är du smal och går i kostym så utgår de från att du är ett enklare offer. Var på en rättegång i Uppsala för ett ungdomsgäng som hade rånat studenter i Universitetsparken. Alla offer var långa smala killar med attachéväska och var teknister.

En rånare väljer sitt offer inte bara byte..
Stämmer säkert allt för väl. Personen i fråga är relativt ung, kort, kostymnisse...
 

john b

Rolex
Åker inte kollektivt längre. Av många skäl. Nummer ett är att jag stör mig så mycket på andra människor. Ju äldre jag blir desto jobbigare det blir det. Nummer två är lathet/tidsbrist. Nummer tre är rånrisk. Har för många bekanta som blivit rånade. Och då bor jag ändå i goa Göteborg...
 

cab

Audemars
2-Faktor
Förjävligt att man ska behöva tänka på vad man visar på tuben.

När jag var yngre fick jag följe från tunnelbanan då någon var sugen på min Goosejacka. Lyckades ta mig till min egen port innan något hände.

Mvh
Rätt smal kille
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ni som ifrågasätter "förstår inte varför man åker tunnelbana osv" med insinuationer om att man har ett mindre intellekt för att man gör så - har ni överhuvudtaget funderat hur trafik och parkeringssituationen ser ut i Stockholms innerstad?
 

Boris Balkan

Fark you!
Ni som ifrågasätter "förstår inte varför man åker tunnelbana osv" med insinuationer om att man har ett mindre intellekt för att man gör så - har ni överhuvudtaget funderat hur trafik och parkeringssituationen ser ut i Stockholms innerstad?

Jag vet inte om det verkligen var "det" "dom" ifrågasatte men jag vet hur situationen ser ut. Den löser man genom att hyra en parkeringsplats i ett parkeringshus. ;) Och vad det gäller trafiken får du vara lite kreativ i valet av väg. :D

Och jävligt tråkigt att höra om rånet. :mad:
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Fyfan finns så jävla många äckliga moralbefriade "människor"... Vet hur det känns.. Man blir riktigt förbannad! Må det gå riktigt illa för asen..
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Detta händer nästan varje dag fast med ungdomar som offer och ofta för saker med mycket lägre monetärt värde än lyxklockor. Lika hemskt och fel varje gång och skall inte behöva hända.

Dock kan man trösta sig i att det faktiskt blir färre och färre personrån relativt befolkningen.
 

Rivalen

Rolex
Väldigt tråkigt att höra. Hälsa killen att vi är några här som sympatiserar.

Undrar - som någon var inne på - om man skulle komma ifrån en sådan händelse "bara" med skrapsår på utsidan. Förutom att det kan sluta hur illa som helst fysiskt, så vet då inte jag hur jag skulle reagera psykiskt. Man hör ju om folk som typ drar sig för att göra vissa saker efter en sådan händelse. Undrar om man skulle skaka av sig det.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Väldigt tråkigt att höra och en av anledningarna till varför jag inte åker kollektivt (jag bor i Stockholm).
Ibland blir man dock tvungen att sätta sig i tunnelbanan när man vill ta sig in till city pga trafik och parkeringssituationen.

Två ögon i nacken och långärmat under vintertid, eller kortärmat med en tunn jacka över armen sommartid.
 
Topp