• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nato-Band vs. Singular

morrism

Audemars
Handen på hjärtat, är det någon skillnad mellan dessa NATO:n? Nato-band är lite billigare verkar det som. Finns det någon annan svensk sida?
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Nu när denna fråga kommer upp så passar jag på att fråga. Någon som vet om det är någon skillnad på singularstraps Choklad racing band och natoband.nu Choklad racing band? eller är det samma? Jag undrar för singular har slut i 20mm men natoband.nu har dessa.

Edit: Sen så har jag beställt nato både från Singular och Natoband.nu och båda håller väldigt hög kvalité. Kanske samma tillverkare?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Märker ingen skillnad men har fått sjukt sega leveranser från Natoband. Singularis låg ju hemma i lådan innan jag ens hunnit beställa, typ;)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Har haft ett tropic som va helt okej för priset. Har ett racing små hål som är riktigt härligt, tjockt och hög känsla av kvalitet.
 

Mikroskop

Omega
Har köpt band, både zulu och nato på både singular och natoband.se. Upplever inte att det är någon kvalitetsskillnad på natobanden. Dock är zulubanden från natoband alldeles för korta, tom kortare än vanliga nato. Min handled är cirka 20 cm.
 
Har endast köpt från Singular och alltid varit nöjd och leveranstiderna är oslagbara, stötta forumsponsorn är mitt tips!
 

Barda

Cartier
Jag blev uppriktigt förvånad över den sjukt snabba leveransen jag fick från singular...
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Måste också säga att Singular har bra leveranstid! Från Natobnd.nu tog det en dag längre.
Och som MK sa, det är ju bra att stötta forumsponsorn, men varför kan inte vi på forumet få rabatt på 5-10% då är problemet löst för snåljåparna ;) vet att Natoband.nu hade rabatt för dem på TTT förut.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Vintage92 skrev:
Måste också säga att Singular har bra leveranstid! Från Natobnd.nu tog det en dag längre.
Och som MK sa, det är ju bra att stötta forumsponsorn, men varför kan inte vi på forumet få rabatt på 5-10% då är problemet löst för snåljåparna ;) vet att Natoband.nu hade rabatt för dem på TTT förut.

Ja, Singular är toppen, verkligen. Men jag håller med, 10% eller varför inte fraktfritt för KS-medlemmar. Det vore väl bra?
 

Barda

Cartier
Jag tycker inte det behövs rabatt, att det då och då lottas ut band tycker jag är mycket trevligare. Att spara 10-15 kr per band vet jag inte om jag blir så glad över...
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Singular här alltid gett mig outstanding service, köper jag ett till Nato blir det från honom.
 

JiiWe

Cartier
Lånar tråden så jag slipper skapa en ny.

Jag har postat samma fråga i en annan tråd om armband men den verkar död så jag testar här istället: Vet ni nån tråd där det tipsas om bra internetaffärer/vanliga affärer att köpa länkar i? Var någonstans kan man köpa sjysta armband eller länkar till bra pris? Finns det någon särskild försäljare på Ebay som ni kan rekommendera?
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Hade valt Singular då han är med och stöttar forumet (antar jag) eftersom han har en banner här :)
 

Galaxy

Rolex
Rekommenderar också Singular. Snabb leverans och verkar vara bra kvalitet (även om jag inte provat bandet på än). :)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Singulars är nice men bästa jag testat är dock de från timefactors. Tyvärr har de litet utbud.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Kan bara sjunga med i lovsången, känns som han sätter på sig stålmandräkten och flyger ut med dom!
 

Norra

Panerai
Singular har ju känguruläder på sina lädernaton i alla fall. Jag har ett brunt (choklad) och är jättenöjd. Tunnt och starkt. Starkare än kalv-och till och med getskinn.
 
Topp