• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nato-band

Camo00

Patek
Re: Sv: Nato-band

daviden skrev:
Camo00 skrev:
daviden skrev:
Kul med folk som inte bara snackar utan GÖR.

Var är Perlonbanden? ;)

De köper man för 29.90 på Clas Ohlsson... :D
Bah! Perlon är helt fantastiska. :)

Ja! Men jag GILLAR ju mitt Clas Olsson-band!!! :D
2012-10-19212741_zpse0f73674.jpg
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag gillar initiativet men någon skulle behöva tala om för ungdomarna att information bandets bredd kan vara av viss betydelse vid ett ev. köp. :lol:
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Det var sanna mina ord ett skralt utbud.

Men jag tackar forumpatronen för länken till en konkurrent till vår sponsor singular. ;)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag tackar också för länken. :D Inte för att straffa ut mig själv - men UF är bra skit och det är kul att grabbarna satsar på en sån nischmarknad. Vill det sig riktigt illa kanske till och med jag stödköper lite...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Singular skrev:
Jag tackar också för länken. :D Inte för att straffa ut mig själv - men UF är bra skit och det är kul att grabbarna satsar på en sån nischmarknad. Vill det sig riktigt illa kanske till och med jag stödköper lite...
X-mas spirit'
 
Men drömmen är väl ändå en NATO-rem med perlon-väv. Tror jag sett det någonstans men hittar det inte, någon som vet ? :|

Vänligen
Forumets undersköterska
 

max

Dancing Queen
Undersköterskan skrev:
Men drömmen är väl ändå en NATO-rem med perlon-väv. Tror jag sett det någonstans men hittar det inte, någon som vet ? :|

Vänligen
Forumets undersköterska
18 och 20mm finns här: http://internationalwatchman.com/milstraps/1pcbraidednatoss.html
Beställer du så får du gärna plocka hem två 20mm (ett pvd ett blankt) till mig också så splittar vi frakten :D

Sen hittade jag något som liknar gnoms soft men i fler färger. Har beställt hem några för att testa, återkommer då jag fått hem dem: http://westcoastime.com/newnatg10sty.html

Singular: låter kanon! Blir det samma struktur som gnom? Har du hittat fler färger, har som sagt beställt några svarta enligt ovan men vore ju trevligt att få tag på dem på hemmaplan :)
 

Johan M

Cartier
Jag har ett flätat nato från internationalwatchman och är väldigt nöjd med det. De är billiga och har snabb leverans. Däremot tycker jag inte att färgerna stämmer överens med bilderna på deras hemsida när det gäller deras övriga sortiment. Både vad gäller nato och lädernato.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Efter ett jävla tjat i den här tråden om perlonbanden så svängde jag in inom leksaksaffären för gubbar och köpte mig ett. :roll:
 

Bilagor

  • IMG_0236.JPG
    IMG_0236.JPG
    474.7 KB · Visningar: 456
  • IMG_0237.JPG
    IMG_0237.JPG
    429.4 KB · Visningar: 465
  • IMG_0238.JPG
    IMG_0238.JPG
    432.1 KB · Visningar: 462
  • IMG_0241.JPG
    IMG_0241.JPG
    509.4 KB · Visningar: 467
Fint tips, Max ! :) Jag sätter mig en stund på jobbet imorgon och ser om jag kan beställa hem lite, så fixar vi hem lite perlon-NATO till oss båda. Rätt skabbig sida det där, hoppas verksamheten är igång och att de har remmar till salu. Jag har av mig via pm.
 
NATO band, kan passa fint till chronografer, sport- och dykare. Men när man ser NATO band sitta på alla tänkbara modeller, som tex OMEGA Seamaster, Geneve och andra kostymur, ja då ser inte längre så bra ut.... tycker jag.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
SiljeWatches skrev:
NATO band, kan passa fint till chronografer, sport- och dykare. Men när man ser NATO band sitta på alla tänkbara modeller, som tex OMEGA Seamaster, Geneve och andra kostymur, ja då ser inte längre så bra ut.... tycker jag.


Håller helt och hållet med! I min värld funkar bara en dykare på nato (om knappt det).
 

Johan M

Cartier
NATO-banden är väl till för klockor som används i det militära. I så fall kan man väl ha banden på alla typer av klockor som skulle kunna användas inom militären. T ex flygarklockor, kronografer, helt vanliga klockor som endast visar tiden, dykare m.m.

Det enda bandet jag kan komma på som inte passar på alla typer av klockro det är mesh. De skall endast sitta på dykare, annars ser det heltokigt ut.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Nato-band

Johan M skrev:
NATO-banden är väl till för klockor som används i det militära. I så fall kan man väl ha banden på alla typer av klockor som skulle kunna användas inom militären. T ex flygarklockor, kronografer, helt vanliga klockor som endast visar tiden, dykare m.m.

Det enda bandet jag kan komma på som inte passar på alla typer av klockro det är mesh. De skall endast sitta på dykare, annars ser det heltokigt ut.

Fast nato är ju framtaget för ett specifikt användningsområde inom militären; vattentåligt, säkert att inte tappa klockan etc, dvs till infanteri mm?! För flyg uppfanns ju tex bund-banden för att uppfylla andra behov, och skrivbords-militärer klarar sig säkert bra med vanligt läder eller länk... :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag tycker också Nato passar bäst till dykare.
Har väldigt svårt för nato på gamla Omegor osv.

Blir det lite för mycket Daniel Wellington över det.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Självklart - men jag ser gärna att folk bär sina gamla arvsomegor och liknande på oortodoxa band av två anledningar; den första är att fina klockor (som annars förmodligen bara hade legat för att de känns för präktiga, eleganta och "gubbiga") faktiskt kommer till användning...

...och den andra anledningen är att de köper band. Förstås.
 
Topp