• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nato - nu får det vara nog!

Är nato något som kan lyfta en high end-klocka?

  • Ja

    Röster: 110 35.5%
  • Nej

    Röster: 159 51.3%
  • Beror på vem som gör det

    Röster: 27 8.7%
  • Vet ej, jag kollar bara vad andra svarar

    Röster: 14 4.5%

  • Totala väljare
    310

Alarik

Audemars
2-Faktor
Kalla mig konservatist.
Kalla mig motsträvare.
Kalla mig idiot.

MEN finns det verkligen någon klocka som blir bra på nato?!
Bond i all ära - det kändes (ingen aning eftersom jag föddes 20 år senare) nyskapande på sitt olivfärgade band men i övrigt kan det ju inte ha funnit någon klocka som faktiskt fått ett estiskt lyft av att sitta på ett nato.
Jag förstår att att det finns en charm i att enkelt kunna byta band, att en Blacpain kan vara festlig på dem och att det är viktigt att kunna köra ”ja, Daniel Wellington gör bara det som vi klocknördar pysslat med i X antal år-snacket” men finns det verkligen någon klocka som lyfter av detta tilltag?!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
@Fixxxer visa SMPn med bond-nato. Otroligt snyggt, kan vara snyggare än länken och då gillar jag ändå länken.
Klart det funkar. Speciellt på ett kvalitativt nato som @Singular's nya Super naton. Snuskigt bra kvalitet och glans.

gsrvVX8.jpg
 

bykr89

Cartier
Omega lämpar sig väl på nato över lag:) Rolex inte så. Breitling inte alls, typ.
Men nato är coolt! Kul tråd.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Hata inte på stackars natoband.

(Det enda som f.ö. inte är ok i armbandsväg är jubileelänkens kusin från landet (beads of rice). Men det är ju inte det denna tråd handlar om...)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Hade en period när jag tyckte om nato, men nja, vettefan längre. Det blir lite konstigt på de allra flesta klockor. Det har blivit någon form av modegrej vilket är lite konstigt då det rent objektivt inte är snyggt/stiligt/elegant. Och det är ju inte heller för funktionen som de flesta bär ett natoband..? Visst, ett föremål vars utseende sätts efter dess funktion kan vara vackert på sitt sätt och det är oftast precis det som fångar mitt öga, framför saker där utseendet har kommit fram åt det andra hållet. För det allra, allra mesta passar det endast på militärur, och då endast vissa sådana.
 
Topp