• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nato på bakboett i glas

Norra

Panerai
Finns det risk att repa bakboetten om man har ett natoband om det är i glas? Skulle t. ex en panerai 112 med genomskinlig bakboett repas om man hade ett bra natoband på?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Glas ska inte kunna repas av så mjuka material som bomull/nylon.
 

Norra

Panerai
Det är väsentligt större risk sand och annat skräp mellan band och boett repar stål än glas. Spelar det någon större roll eftersom det ändå är baksidan det handlar om?
Att få repor på stål tycker jag inte är hela universum, men display/exhibition casebacks ska ju ändä visa verket och inte vara repiga. Tycker jag.
 

DrDre

Patek
Bandet kan nog knappat repa. Däremot kanske du kan få in sand etc som kanske kan ligga och skava och som kanske (?) kan matta glaset lite. Har du funderat på att sätta något, tex en bit tejp på baksidan av klockan?
 

Norra

Panerai
Bandet kan nog knappat repa. Däremot kanske du kan få in sand etc som kanske kan ligga och skava och som kanske (?) kan matta glaset lite. Har du funderat på att sätta något, tex en bit tejp på baksidan av klockan?

Klockor brukar iofs komma med en sån där rund "tejpbit" bakom boetten, kan man köpa såna någonstans?
 

carlanton

Audemars
Frågan är om inte det här är det fulaste jag någonsin har sett...

nato1.jpg
 
Topp