• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nato till en Aquaracer 300M

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Jag har precis införskattat min en blå Tag Heuer Aquaracer 300M. Nu är det så att jag egentligen inte är ett större fan av stållänk efterssom jag ofta sitter vid datorn och jobbar. Stållänk skaver och blir repig. Nu skulle vilja ha tag i ett snyggt natoband som passar den här modellen. Är det någon som har en likadan med nato, eller har ett bra tips på vilket märke och färg jag skall ha ? Det vore ju nice att kunna byta mellan några olika.

Mvh
Fredrik
 

Bilagor

  • 20160325_112039.jpg
    20160325_112039.jpg
    76.3 KB · Visningar: 168

wotan

Rolex
Hej,

Jag har precis införskattat min en blå Tag Heuer Aquaracer 300M. Nu är det så att jag egentligen inte är ett större fan av stållänk efterssom jag ofta sitter vid datorn och jobbar. Stållänk skaver och blir repig. Nu skulle vilja ha tag i ett snyggt natoband som passar den här modellen. Är det någon som har en likadan med nato, eller har ett bra tips på vilket märke och färg jag skall ha ? Det vore ju nice att kunna byta mellan några olika.

Mvh
Fredrik
Blå med orangea detaljer = perfekt med ett knallorange Nato:)
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Mmm orange hade nog passat fint, eller ett helblått. Men vilken bredd skall jag ha ? Skjutmåttet säger 20.6mm. Känns som att 20mm blir för litet, och 21mm är svårt som tusan att få tag i.
 
Finns fina remmar både hos Singular Straps och Natoband.nu

Om du kan tänka dig internationella leverantörer finns både Timefactors (vars De Luxe-remmar är i en klass för sig när det gäller kvalitet) och Gnomon för att bara nämna två.

Kolla upp avståndet mellan luggarna; tror det är 20mm på din klocka vilket innebär ett närmast obegränsat utbud.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Finns fina remmar både hos Singular Straps och Natoband.nu

Om du kan tänka dig internationella leverantörer finns både Timefactors (vars De Luxe-remmar är i en klass för sig när det gäller kvalitet) och Gnomon för att bara nämna två.

Kolla upp avståndet mellan luggarna; tror det är 20mm på din klocka vilket innebär ett närmast obegränsat utbud.

Vänligen
Forumets undersköterska
Jag mäter den 20.6mm. Blir det inte ett glapp om jag kör på 20mm då ?
 
Se om du kan hitta info på google om lug width på just din modell, det är antingen 20 eller 21mm. Kan man inte välja exakt rätt storlek gör man oftast klokt i att ta den något större (en 21mm-rem går till exempel att använda till 20mm klockor) just för att undvika ett glapp.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Google och Tag Heuer själva säger inte så himla mycket om just min. Men skjutmåttet säger 20.63mm.

Timefactors är jäkligt snygga. Men dom finns inte i 21mm ser det ut som.
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Vad tror du. Hade dessa funkat ? Är lite osäker på den orange/svarta och den randige.
dlorange1.jpg

orgbond3.jpg
nblue-1.jpg
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Vad tror du. Hade dessa funkat ? Är lite osäker på den orange/svarta och den randige.
dlorange1.jpg

orgbond3.jpg
nblue-1.jpg
 
Tror nog alla tre passar, sedan är @wotan tips om ett knallorange NATO väl värt att beakta. Det skulle sitta som en smäck och vara en riktig färgklick. Det översta från Timefactors har jag också, det är lite ojämnt i kanten så är du orolig för ev glapp behöver du garanterat inte fundera över det med den remmen.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Ja, det är en bra idé med knallorange. Men då får man se till att välja kläder som passar med! ;)

Tack så mycket för tipsen!
 
Topp