• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nato/Zulu till SubC (114060)

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Jag är på jakt efter snygga nato (eller Zulu) som passar till en Sub. Med passar menar jag i det här fallet en lagom tjocklek och textur som matchar klockan. Och ja, SubC gör sig kanske bäst på länk, men jag känner att jag ofta undviker att använda min sub de dagar då jag inte bär skjorta, eftersom jag sitter hela dagarna framför en macbook, som inte är snäll mot länken. Jag har ännu inte testat att köra klockan på Nato, men jag misstänker att de band jag har är lite för tunna för att göra klockan rättvisa.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Körde Omegas nato hela sommaren, riktigt mysigt även om länken vann för mig i slutändan :)
image.jpeg
image.jpeg

Överlägset bästa natot jag testat!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Håller med om omegas Nato. Grymma! Dock tycker jag inte maxicaset funkar jättebra på Nato...
Tycker tvärtom att boxigheten är riktigt cool med både band och Nato. Ger klockan mer karaktär och personlighet. Däremot är Nato något jag sätter på en kort stund och väldigt fort tröttnar på. Varför gör inte fler högkvalitetsband i tyg istället så att man slipper klumparna på sidorna som Nato skapar.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tycker tvärtom att boxigheten är riktigt cool med både band och Nato. Ger klockan mer karaktär och personlighet. Däremot är Nato något jag sätter på en kort stund och väldigt fort tröttnar på. Varför gör inte fler högkvalitetsband i tyg istället så att man slipper klumparna på sidorna som Nato skapar.
De mest kvalitativa Naton jag testat hittills är Omegas o Tudors. Tycker oxå det är svårt att hitta bra Naton. De billiga jag testat för 100-200kr håller ej måttet. Dock så är jag ingen big fan av Nato så har väl inte lagt ner jätte mkt tid på det heller...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nato på SubC går bort... Hur sitter du förresten med din dator? Jag jobbar också på en macbook och bär alla mina klockor är på länk. Fått fler märken från GTGs än vad jag fått på jobbet.
 

Isodor

Audemars
Ärligt talat är Rolexlänken, i synnerhet till Sub C som är borstad, fördjälva perfekt att det är inte ett alternativ att avstå den! :D
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Nato på SubC går bort... Hur sitter du förresten med din dator? Jag jobbar också på en macbook och bär alla mina klockor är på länk. Fått fler märken från GTGs än vad jag fått på jobbet.

Kanske beror på att min macbook är från 2012 och ganska tjock. Blir snart en ny, men avvaktar nästa släpp. Kanske blir bättre med en tunnare?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag roterar TT-subc, sexsiffrig DD samt AP RO på jobbet och klarar mig utan klistermärken eller skyddsplast.

Det är inte långt till följande om man går i de tankebanorna:
image.jpeg
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Kul med nato. Vet inte om jag har exakt det du söker men säljer några nato i olika färger 20mm för 39kr styck :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har naturligtvis provat bubbelplast men det blev problem då klockan inte gled in under manschetten... ;)
Hehe, bra comeback.
Men för att vara konstruktiv, ge fan in Nato och öva in att inte lägga hela armen på datorn hela tiden. Du bankar nog inte i klockan i bordet varje gång du sätter dig för att äta... Jag både kodar och skriver spaltmil med e-post varje dag utan att gnugga klockorna mot datorn. Nuddar väl nångång ibland, men några deskdiving-märken hör till.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag bar min 114060 nästan uteslutande på firmans Zulu Grön. Grym kombo! Skulle vara kul att testa med de nya Premium-banden, men har ingen Maxi-Rolex tillhanda.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Är inte Macbooken gjord av Aluminium? borde snarare få märken på datorn och inte klockan då stål är hårdare än Alu.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Hehe, bra comeback.
Men för att vara konstruktiv, ge fan in Nato och öva in att inte lägga hela armen på datorn hela tiden. Du bankar nog inte i klockan i bordet varje gång du sätter dig för att äta... Jag både kodar och skriver spaltmil med e-post varje dag utan att gnugga klockorna mot datorn. Nuddar väl nångång ibland, men några deskdiving-märken hör till.
Det är säkert den bästa lösningen, men det är svårt att lära gamla hundar att sitta. Gillar lite handledsstöd när jag kodar. Jag kommer att testa att köra Nato och om jag inte gillar kombon, så får jag väl jobba på min positionering av handlederna.
 
Topp