• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nattens dilemma..

oscaroscar

Panerai
Denna
7y5yra3e.jpg

Eller denna?
ybadanen.jpg


Varför har alla så svårt för romerska siffror? Jag tycker de är asläckert!

Sorry för minimalt diskussionsunderlag..
Hoppas någon kan hjälpa till!
 

Patrik J

Rolex
Den nedre. Om jag någonsin köper en DJ igen (vilket iofs är tveksamt) så skulle jag gå romerskt.
”Audentis Fortuna iuvat”
 

Bodén

Panerai
Ta den du vill ha och tycker om. Om man alltid lyssnade på majoriteten skulle det finnas cirka fem olika klockor på forumet. :D
 

oscaroscar

Panerai
Ta den du vill ha och tycker om. Om man alltid lyssnade på majoriteten skulle det finnas cirka fem olika klockor på forumet. :D
Haha folk brukar ha rätt. Man kanske tröttnar, de kanske är "too much" me romerska siffror. Lite för fint.
Stav index ser mer casual ut.
Testade dock den nedre i Bangkok och den va fan de läckraste ja sett!
 

_z_

Omega
Som sagt, välj den du själv känner för. För egen del så gäller dock den övre :)

SGS3 via Tapatalk.
 

JayJay

Rolex
Jag vet inte varför men just den här gången röstar jag på romerskt. Enda nackdelen är väl att den kan ta längre tid att flippa.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Varför har alla så svårt för romerska siffror? Jag tycker de är asläckert!
Testade dock den nedre i Bangkok och den va fan de läckraste ja sett!

Personligen tycker jag att det är snyggare (inte lika plottrigt) med stavindex.Jag har också lite svärt för att alla siffror inte är "samma väg" (detta gäller även när det är arabiska siffror). Men nu är det ju din smak som gäller och uppenbarligen gillar du de romerska så detta är en no-brainer. På pluskontot får du en DJ som skiljer sig från de flesta andra som man ser överallt.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Nedersta, jag är supersvag för romerska siffror just på rolex!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Romerska är helt klart coolast... på kyrkklockor ;-) Kan bero på att det lätt blir plottrigt och "obalans" på en liten urtavla.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

fredtiger

Cartier
Den nedre ser (märkligt nog) modernare och coolare ut än den övre IMO. Så min röst på den nedre! Som någon redan påpekat så är flipparpotentialen sannolikt högre på den övre, men vem köper klockor för att flippa...? Köp det du gillar mest!
 
Topp