• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nautilus - inget för den oinvigde

Sond

Patek
Du var väl som jag ung på 80-talet. Var det någon klocka man snackade om då så var det Patek!
Seriöst så hörde jag aldrig någon nämna PP. Jag läste om PP I mitten på 80-talet. Men även idag skulle jag bli mycket förvånad om mer än ett fåtal av mina vänner och kollegor skulle klara att koppla ihop en bild på en Nautilus med "det där extremt dyra klockmärket".
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Seriöst så hörde jag aldrig någon nämna PP. Jag läste om PP I mitten på 80-talet. Men även idag skulle jag bli mycket förvånad om mer än ett fåtal av mina vänner och kollegor skulle klara att koppla ihop en bild på en Nautilus med "det där extremt dyra klockmärket".

Bodde du på vischan?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vishan skulle det vara svårt att få det till. Såg inte många EPA-traktorer... Men även idag vill jag påstå att det är en mycket selektiv kunskap. Långt, mycket långt, från var mans kunskap.



Läste man generationsromaner från Bret Easton Ellis samt Jay McInernery samt såg lite glassiga produktioner som Miami Vice etc så kunde man inte missa det..
 

Sond

Patek
Läste man generationsromaner från Bret Easton Ellis samt Jay McInernery samt såg lite glassiga produktioner som Miami Vice etc så kunde man inte missa det..

Man kan alltid söka svar eller bekräftelse på sin uppfattning från olika källor... Människor ser uppfattar dock saker mycket selektivt. Min bestämda uppfattning är att PP inte fastnade som ett välkänt varumärke.
 

Whedda

Rolex
Håller med i vad flera sagt att det knappast var en kvalificerad gissning baserat på hur samtalet gick.

Samtidigt känner jag efter de rånförsök man läser om på forumet att gemene man mer än gärna får tro att mina klockor kostar 599kr.

Är sjukt ointresserad av vad folk som inte delar samma intresse tycker om hur jag väljer att spendera mina tillgångar.

Därför jag aldrig klankar ner på folk som köper konst, inredning, bilar, tv/stereo, kläder eller sprit då det är deras val. Sen är det bara beklagligt om man gör det för att få bekräftelse av andra.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp