• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Navitimer 01 46mm

SweUnited

Basic
Hej Breitling vänner! Är ny inom klockvärden så är helt nollad :) Nu tänkte jag höra med er som är lite mer insatta, jo jag tänkte köpa min första ”riktiga” klocka. Valet har hamnat på Navitimer 01 46mm, har letat efter klockor i flera månader och kan inte hitta någon snyggare klocka och vad jag förstår så är urverket inte det sämsta:) Så nu letar jag priser på nya och ser att Tyskland (Berlin) har bra priser. Varför har dom bättre priser än svenska återförsäljare? Vad ska jag tänka på, om jag köper igenom Chrono24 tex? Tull/skatt Tyskland? Behöver man va orolig för fejk? Grymt tacksam för svar! Mvh
 
Hej Breitling vänner! Är ny inom klockvärden så är helt nollad :) Nu tänkte jag höra med er som är lite mer insatta, jo jag tänkte köpa min första ”riktiga” klocka. Valet har hamnat på Navitimer 01 46mm, har letat efter klockor i flera månader och kan inte hitta någon snyggare klocka och vad jag förstår så är urverket inte det sämsta:) Så nu letar jag priser på nya och ser att Tyskland (Berlin) har bra priser. Varför har dom bättre priser än svenska återförsäljare? Vad ska jag tänka på, om jag köper igenom Chrono24 tex? Tull/skatt Tyskland? Behöver man va orolig för fejk? Grymt tacksam för svar! Mvh
Lägre priser beror på växelkurs, köpkraft och moms. Sverige är dyrare än de flesta länder så det mesta går att hitta billigare på andra ställen. Ingen tull/moms tillkommer i Sverige så länge du köper från ett land inom EU. Gällande fejk osv ska du köpa säljaren och inte produkten, dvs kolla upp säljarens betyg, referenser, genomförda affärer osv.
Mer info hittar du i nybörjartråden: https://klocksnack.se/threads/nybörjarguide-–-min-första-riktiga-klocka.36541/
 
Tack för svaret! Då är ändå EUR ”dyr” nu och ändå många tusen lappar billigare. Time Art heter säljaren i Tyskland Berlin, verkar vara reko. Kan man lita på betygen på Chrono 24?
 
Senast ändrad:
Tack för svaret! Då är ändå EUR ”dyr” nu och ändå många tusen lappar billigare. Time Art heter säljaren i Tyskland Berlin, verkar vara reko. Kan man lita på betygen på Chrono 24?
Moms är den stora skillnaden i det här fallet. Aldrig handlat av Time Art men de har 110 genomförda affärer med trusted checkout så de är nog legit
 
Tillbaka
Topp