• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Navitimer vs Sky-dweller vs GMT Master

Vilken föredrar du?

• Navitimer i stål

Röster: 9 11.0%
  • Navitimer i guld

Röster: 13 15.9%
  • Rootbeer

Röster: 35 42.7%
  • Sky dweller blå tavla

Röster: 17 20.7%
  • Sky dweller svart tavla

Röster: 6 7.3%
  • Sky dweller vit tavla

Röster: 2 2.4%

• Totala väljare
    82
Hej!

Jag har fått hjälp och tips gällande en GMT klocka, tråden jag startade då hette Pilotklocka. Nu har jag endast fyra klockor kvar att välja mellan: Navitimer i guld eller i stål, GMT Master Rootbeer eller Sky-dweller i stål.
Vad är era åsikter och tankar kring dessa tre?
Jag är tacksam för alla svar som ramlar in!
Här nedan kommer bilder på klockorna:
00D6894A-97C9-4792-802C-6F0D64011C46.jpeg

8899025F-385A-4C33-8B40-1C7F9C1B06BA.jpeg

5B46EDCE-82EB-4524-8AE8-73B92FFB6325.jpeg

43A6F442-0264-4FF0-985B-BB20CA2DB477.jpeg

Tre ton känns rimligt;) Äger du en navitimer alternativt testat en? Om du gör det, hur känns den kvalitetsmässigt?:breitling:
B17DAD67-126E-4A95-A0C5-FCE0F8587AF8.jpeg

Har bara haft en vintage men B01 är ju ett erkänt bra verk och Breitling har bra finish. Dra runt och kläm på modellerna så kommer du känna ganska snabbt vilken du faller för. Rolexarna kanske blir lite halvjobbiga att jaga tag på däremot.

Har däremot provat och klämt på massvis av Navitimers, inga konstigheter, bra grejer!

Svaret är ju lite beroende på resterande klockor du äger, samt vad du arbetar med :)
Guld Bratten är ju chefigast och roligast, men även mest dressad samt läder/lågt wr gör den lite mer begränsad!
Ska du vara owg hade jag kört på GMTn, då den är mer sportig!
Skydwellern är för stor och klumpig imo (samt för dyr! tror den är svår att hitta till list)

B17DAD67-126E-4A95-A0C5-FCE0F8587AF8.jpeg

Har bara haft en vintage men B01 är ju ett erkänt bra verk och Breitling har bra finish. Dra runt och kläm på modellerna så kommer du känna ganska snabbt vilken du faller för. Rolexarna kanske blir lite halvjobbiga att jaga tag på däremot.

Har däremot provat och klämt på massvis av Navitimers, inga konstigheter, bra grejer!
En del har funderat över om man ska lägga Rolex pengar på en GS, men som sedan har ångrat sig när de har klämt på en. Är det samma sak med Breitling, eller märks det att Rolex är bättre?

Svaret är ju lite beroende på resterande klockor du äger, samt vad du arbetar med :)
Guld Bratten är ju chefigast och roligast, men även mest dressad samt läder/lågt wr gör den lite mer begränsad!
Ska du vara owg hade jag kört på GMTn, då den är mer sportig!
Skydwellern är för stor och klumpig imo (samt för dyr! tror den är svår att hitta till list)
Jag har en Longines conquest som min nuvarande ”dyra” klocka och en Fossil Decker som ”slit och släng” klocka. Longinesen tål 30 bar så jag behöver egentligen inte någon vattentäthet. Hur ofta bör man byta läderband? Jag har hittills bara haft klockor på länk.

En del har funderat över om man ska lägga Rolex pengar på en GS, men som sedan har ångrat sig när de har klämt på en. Är det samma sak med Breitling, eller märks det att Rolex är bättre?
Det är ju högst personligt vad man går igång på. Det finns många här som gått från Rolex till just GS eller från xxx till xxx. Om du går igång mest på Breitling eller Rolex vet bara du. Slide-bezeln på Navitimer kan ju tyckas lite knasig kanske och det är ju inte en klocka man med glädje badar med, utöver det är det inga konstigheter.

Bäst är såklart att klämma innan köp, skulle inte heller rekommendera någon att köpa guldbreitling till listpris (ekonomiskt självmål).

Det är ju högst personligt vad man går igång på. Det finns många här som gått från Rolex till just GS eller från xxx till xxx. Om du går igång mest på Breitling eller Rolex vet bara du. Slide-bezeln på Navitimer kan ju tyckas lite knasig kanske och det är ju inte en klocka man med glädje badar med, utöver det är det inga konstigheter.

Bäst är såklart att klämma innan köp, skulle inte heller rekommendera någon att köpa guldbreitling till listpris (ekonomiskt självmål).
Faller Breitlingen mycket i pris eller håller den sig nära eller över listpriset när den är begagnad?

Detta gällande Rolex status, jag har en hel del klasskompisar som tjatar på mig och frågar om jag gillar Rolex, om min klocka är en Rolex, om jag vet att deras seiko/casio är en Rolex. Hur överlever jag detta?! Jag är ensam om att vara klockintresserad på min skola och kan inte prata om klockor med någon om klockor utan att de tjatar om Rolex och om amerikanska rappare som har en custom AP på varje handled. Kommer denna ”trend” att dö ut?

Ja det lät ju inte så kul med en sådan prissänkning. Kanske är Rolex bättre när det gäller det stora hela?
Om tanken är att sälja klockan igen så är svaret ja..

Fast köper du Breitlingen till det priset har du ju helt plötsligt sparat 100 lök :)

Köp den du gillar bäst och bry dig inte om vad andra tycker!

Sky-Dwellern är en av mina favoriter från Rolex. Funkar i alla lägen och känns lagom blingig.

Navtimern är alldeles för plåttrig.

Detta gällande Rolex status, jag har en hel del klasskompisar som tjatar på mig och frågar om jag gillar Rolex, om min klocka är en Rolex, om jag vet att deras seiko/casio är en Rolex. Hur överlever jag detta?! Jag är ensam om att vara klockintresserad på min skola och kan inte prata om klockor med någon om klockor utan att de tjatar om Rolex och om amerikanska rappare som har en custom AP på varje handled. Kommer denna ”trend” att dö ut?
Vad är det för jävla skola?

Tillbaka
Topp