• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Navitimer vs Sky-dweller vs GMT Master

Vilken föredrar du?

• Navitimer i stål

Röster: 9 11.0%
  • Navitimer i guld

Röster: 13 15.9%
  • Rootbeer

Röster: 35 42.7%
  • Sky dweller blå tavla

Röster: 17 20.7%
  • Sky dweller svart tavla

Röster: 6 7.3%
  • Sky dweller vit tavla

Röster: 2 2.4%

• Totala väljare
    82
Vet inte hur gammal du är men att gå i skolan med en dyr klocka är som att be om att bli rånad i mina ”hoods”.

Vi snackar typ högstadiet alltså? Och du är trött på tjatet om Rolex? Men vill köpa en Rolex?
Jag är uppväxt i en klockintresserad familj och även om jag själv inte har en Rolex ännu så vill jag vara säker på vilken modell sim passar mig bäst även om det inte blir en Rolex. Det fina med diskussionerna här på forumet är tillgången av kunskap och erfarenheter där man annars hade varit hänvisad till olika AD:s försäljningsfokus.

Jag är uppväxt i en klockintresserad familj och även om jag själv inte har en Rolex ännu så vill jag vara säker på vilken modell sim passar mig bäst även om det inte blir en Rolex. Det fina med diskussionerna här på forumet är tillgången av kunskap och erfarenheter där man annars hade varit hänvisad till olika AD:s försäljningsfokus.
Vad är det för skillnad på dig och dina kompisar som tjatar om Rolex då? Att du/dina päron har cashen medan vännerna inte har det?

Om du nu är fullt seriös med att köpa/äga en klocka för 150 lax i din ålder så hade jag tagit ett djupt andetag och satt mig och sökt mig till information m.m. Du skriver att du kommer från en klockintresserad familj osv, så de bör ju kunna hjälpa dig med information ang hur det ligger till med service och huruvida skinnband blir äckliga eller inte.

Senast ändrad:
Absolut, tål och vatten innan påtagning ger längre livscykel för ditt band. Sen kan du fetta in det med minkolja också så det inte tar åt sig lika mycket.
Tack för tipset!
Jag skulle gärna vilja testa att ha en klocka med läderband istället för länk, det känns som att det ger en ”varmare” och lite dressigare touch på klockan.

Tack för tipset!
Jag skulle gärna vilja testa att ha en klocka med läderband istället för länk, det känns som att det ger en ”varmare” och lite dressigare touch på klockan.
Helt klart! Ett skinnband gör oftast att klockan sitter bättre/är lättare att få den att sitta utan att glida runt. Länk är också skönt när det är svettigt för det är lätt att göra rent när det blir äckligt. Länk är bra när du ska bada från familje-yachten. Skinnband kan du inte bada med. Då måste du lägga ifrån dig klockan innan du dyker i. Då måste du våga lita på att det är ärliga människor ombord. Skinn är skönare när det är kallt ute. du behöver troligen både och plus gummi.

Navitimer är mycket bra, annars Sky-Dweller om du vill bräda polarna i Kungsbacka.

Men i all välmening, även om dina föräldrar ställer upp på att pröjsa sexsiffrigt för en klocka skulle jag nog avvakta med detta. Dels för risk att råka ut för tråkigheter, men också för att man kan komma att ändra syn på saker och ting. Om någon hade givit mig 150k till en klocka vid 15 år fyllda hade jag sannolikt valt något jag i efterhand ångrat.

Navitimer är mycket bra, annars Sky-Dweller om du vill bräda polarna i Kungsbacka.

Men i all välmening, även om dina föräldrar ställer upp på att pröjsa sexsiffrigt för en klocka skulle jag nog avvakta med detta. Dels för risk att råka ut för tråkigheter, men också för att man kan komma att ändra syn på saker och ting. Om någon hade givit mig 150k till en klocka vid 15 år fyllda hade jag sannolikt valt något jag i efterhand ångrat.
Jag förstår att en del tror att mina föräldrar betalar, men så är inte fallet, tyvärr. Detta är en långsiktig plan, jag vill bli pilot, som efter en lång tids sparande skulle kunna göra ett framtida köp av drömklockan möjligt.

Mvh

Jag förstår att en del tror att mina föräldrar betalar, men så är inte fallet, tyvärr. Detta är en långsiktig plan, jag vill bli pilot, som efter en lång tids sparande skulle kunna göra ett framtida köp av drömklockan möjligt.

Mvh
Då kan du ignorera andra halvan av mitt inlägg! Kul med långsiktiga planer. Vidhåller att en Navitimer är den ultimata pilotdinkan, trots att jag egentligen har ganska lite till övers för plottrig design i övrigt. Känslan är att allt är helt rätt på den modellen, så elegant som en klocka kan vara med maximal "toolighet".

Då kan du ignorera andra halvan av mitt inlägg! Kul med långsiktiga planer. Vidhåller att en Navitimer är den ultimata pilotdinkan, trots att jag egentligen har ganska lite till övers för plottrig design i övrigt. Känslan är att allt är helt rätt på den modellen, så elegant som en klocka kan vara med maximal "toolighet".
Ok, jag såg den inne på Bergströms och den såg inte alls plottrig ut jämfört med bilderna.

Rootber, men testa klockorna, ett måste, hade själv en Skydweller, som bar stort, tungt och högt, här har du en till, hade en själv, mkt cool och lättservad, very nice, IwC 371713,

Jag har haft Rootbeer, SD i stål och navi stål. Så jag röstar på Navi guld bara för jag själv skulle kunna tänka mig att testa.
En SD med blå tavla hade jag iofs också kunnat klämma på några månader.

There's a massive price difference between them, there can be more than a 100k difference between a navitimer and a skydweller, does that matter? If it doesn't, then go skydweller. Annual calendar with that bezel... How can you say no to that? Looks like a jewel in sunlight :D

Tillbaka
Topp