Vi snackar typ högstadiet alltså? Och du är trött på tjatet om Rolex? Men vill köpa en Rolex?Välkommen till Kungsbacka Kommun aka många som äger fake-saker.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi snackar typ högstadiet alltså? Och du är trött på tjatet om Rolex? Men vill köpa en Rolex?Välkommen till Kungsbacka Kommun aka många som äger fake-saker.
Hittade den inte i Nymans servicelista men gissningsvis 7-9.000:-. Utslaget på 10 år är det inte mycket att svettas över.Hur ligger det till med servicekostnader på sky-dweller? Det är ju inte det enklaste urverket som finns.
Jag är uppväxt i en klockintresserad familj och även om jag själv inte har en Rolex ännu så vill jag vara säker på vilken modell sim passar mig bäst även om det inte blir en Rolex. Det fina med diskussionerna här på forumet är tillgången av kunskap och erfarenheter där man annars hade varit hänvisad till olika AD:s försäljningsfokus.Vi snackar typ högstadiet alltså? Och du är trött på tjatet om Rolex? Men vill köpa en Rolex?
Jag vet, lite tråkigt att det är så, min Fossil har jag i skolan, aldrig Longinesen.Vet inte hur gammal du är men att gå i skolan med en dyr klocka är som att be om att bli rånad i mina ”hoods”.
Din doft förs över på lädret. Stinker du kommer bandet att stinka likadant. Doftar du doftar bandet.Stinker det som ett Natoband i slutet av året eller är det luktfritt? Kanske inte så relevant men är ändå intressant att veta.
Ok, då ser det till att man är fräschDin doft förs över på lädret. Stinker du kommer bandet att stinka likadant. Doftar du doftar bandet.
Absolut, tål och vatten innan påtagning ger längre livscykel för ditt band. Sen kan du fetta in det med minkolja också så det inte tar åt sig lika mycket.Ok, då ser det till att man är fräsch![]()
Vad är det för skillnad på dig och dina kompisar som tjatar om Rolex då? Att du/dina päron har cashen medan vännerna inte har det?Jag är uppväxt i en klockintresserad familj och även om jag själv inte har en Rolex ännu så vill jag vara säker på vilken modell sim passar mig bäst även om det inte blir en Rolex. Det fina med diskussionerna här på forumet är tillgången av kunskap och erfarenheter där man annars hade varit hänvisad till olika AD:s försäljningsfokus.
Tack för tipset!Absolut, tål och vatten innan påtagning ger längre livscykel för ditt band. Sen kan du fetta in det med minkolja också så det inte tar åt sig lika mycket.
Helt klart! Ett skinnband gör oftast att klockan sitter bättre/är lättare att få den att sitta utan att glida runt. Länk är också skönt när det är svettigt för det är lätt att göra rent när det blir äckligt. Länk är bra när du ska bada från familje-yachten. Skinnband kan du inte bada med. Då måste du lägga ifrån dig klockan innan du dyker i. Då måste du våga lita på att det är ärliga människor ombord. Skinn är skönare när det är kallt ute. du behöver troligen både och plus gummi.Tack för tipset!
Jag skulle gärna vilja testa att ha en klocka med läderband istället för länk, det känns som att det ger en ”varmare” och lite dressigare touch på klockan.
Jag förstår att en del tror att mina föräldrar betalar, men så är inte fallet, tyvärr. Detta är en långsiktig plan, jag vill bli pilot, som efter en lång tids sparande skulle kunna göra ett framtida köp av drömklockan möjligt.Navitimer är mycket bra, annars Sky-Dweller om du vill bräda polarna i Kungsbacka.
Men i all välmening, även om dina föräldrar ställer upp på att pröjsa sexsiffrigt för en klocka skulle jag nog avvakta med detta. Dels för risk att råka ut för tråkigheter, men också för att man kan komma att ändra syn på saker och ting. Om någon hade givit mig 150k till en klocka vid 15 år fyllda hade jag sannolikt valt något jag i efterhand ångrat.
Då är det väl bättre att du återkommer när du är pilot efter en lång tids sparande...Jag förstår att en del tror att mina föräldrar betalar, men så är inte fallet, tyvärr. Detta är en långsiktig plan, jag vill bli pilot, som efter en lång tids sparande skulle kunna göra ett framtida köp av drömklockan möjligt.
Mvh
Då kan du ignorera andra halvan av mitt inlägg! Kul med långsiktiga planer. Vidhåller att en Navitimer är den ultimata pilotdinkan, trots att jag egentligen har ganska lite till övers för plottrig design i övrigt. Känslan är att allt är helt rätt på den modellen, så elegant som en klocka kan vara med maximal "toolighet".Jag förstår att en del tror att mina föräldrar betalar, men så är inte fallet, tyvärr. Detta är en långsiktig plan, jag vill bli pilot, som efter en lång tids sparande skulle kunna göra ett framtida köp av drömklockan möjligt.
Mvh
Ok, jag såg den inne på Bergströms och den såg inte alls plottrig ut jämfört med bilderna.Då kan du ignorera andra halvan av mitt inlägg! Kul med långsiktiga planer. Vidhåller att en Navitimer är den ultimata pilotdinkan, trots att jag egentligen har ganska lite till övers för plottrig design i övrigt. Känslan är att allt är helt rätt på den modellen, så elegant som en klocka kan vara med maximal "toolighet".
har för mig att den skydweller med blå tavla är avår att få tag i!Jag håller med. Sky dwellern med blå tavla är sjukt cool!