• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nedfrysning av Helson Sharkmaster 1000

Blev nyfiken då en gentleman här på forumet frös ned sin Sinn! Urverket stannade efter några timmar i frysen.
Så här är lite bilder, fortsättning imorgon.
image.jpeg

Låter länken sticka upp som en glasspinne med hjälp av en gummisnodd. Nu ska plastglaset fyllas...
image.jpeg

Sådär ja och sen natti-natti.
image.jpeg

Sov gott synns imorgon bitti ifall jag inte glömmer dig.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    92.1 KB · Visningar: 43
Blev nyfiken då en gentleman här på forumet frös ned sin Sinn! Urverket stannade efter några timmar i frysen.
Så här är lite bilder, fortsättning imorgon.
image.jpeg

Låter länken sticka upp som en glasspinne med hjälp av en gummisnodd. Nu ska plastglaset fyllas...
image.jpeg

Sådär ja och sen natti-natti.
image.jpeg

Sov gott synns imorgon bitti ifall jag inte glömmer dig.
image.jpeg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Ska bli intressant! Funtar att göra samma med min Seiko. Lite rädd för att vatten skulle ta sig in under bezelen och poppa av den när vattnet sedan fryser men det kanske inte är sån stor risk..
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Mkt spännande med tanke på att Helson fått en del kritik för kvalitét. Modellen är riktigt cool.
Höga stilpoäng för underhållningsvärdet i posten dessutom. Bra där @Johanssons Kakel
Hoppas att den tickar på. Personligen chansar jag på att den stannar vid 4 inatt för att dra igång igen när den tinat.
 
Mkt spännande med tanke på att Helson fått en del kritik för kvalitét. Modellen är riktigt cool.
Höga stilpoäng för underhållningsvärdet i posten dessutom. Bra där @Johanssons Kakel
Hoppas att den tickar på. Personligen chansar jag på att den stannar vid 4 inatt för att dra igång igen när den tinat.
Jag lovar att jag med största försiktighet tar ut den från frysen så jag inte råkar skaka igång den... Att den ska tåla kylan tror jag. Ska bli intressant om den stannar eller inte.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Vardagsedge, gillart!
Ska bli spännande att följa om du kan bättra på KS-medlemmars statistik för lyckad frysning/upptining :)
Lycka till
 
Topp