• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nej!

Chrisse

Patek
2-Faktor
Ser inte problemet ;)

upezu5aj.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Haha skönt att man varit uppe typ tre timmar och kollat på klockan flera gånger och inte ens tänkt på det och ÄNDÅ reflekterat över att det redan är mars.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Min säger också lördagen den 29:e februari!! Dags att byta klocka igen, denna är helt förvirriad! :)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Aah, tack för påminnelsen!:) Och yes! Älskar att ha andledning att skruva lite på kronan:D
 

Compiss

Patek
2-Faktor
En klocka med datumproblem och en utan datumproblem, så valet är lätt. Bara att slänga den felaktiga:)
image.jpg

Dock går den vänstra med datumproblem rätt tidsmässigt och den andra visar således fel tid så nu vet jag inte vilken som skall slängas...
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Började skruva på 16750:n före jag testade trycka in kronan ett snäpp och skruva. Jodå, det var visst quick set på denna ref. Nått jag totalt missat tidigare :)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag och sonen filofiserade lite igår. Säg att man är född den 29 februari, dvs under ett skottår. Vad står det då i personnr:et? Kan tänka mig många websiter som vägrar acceptera 29 feb som ett giltigt alternativ. Någon som vet?
http://www.skatteverket.se/privat/f...etsuppbyggnad.4.18e1b10334ebe8bc80001502.html
"Eftersom antalet födelsenummer är begränsat kan det någon gång inträffa att födelsenumren har tagit slut för en viss dag. Den som är född en sådan dag kan då i stället få ett personnummer där siffrorna för födelsedag anger en närliggande dag i månaden."
Födelsedagssifferutdelningen låter som en tämligen godtycklig process. Kan det vara så att man får xx0228 eller xx0301? Eller är xx0301 uteslutet eftersom att det inte är samma månad? Om de som är födda den 29:e skulle få xx0228, skulle födelsenumrena i så fall ta slut?
Om vi leker med tanken att någon som fyller år den 29:e februari får xx0228, får vederbörande i så fall som sjuttonåring gå på krogen den 28:e februari?
 
Topp