• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

New Haven Clock Co.

Andwick

Breitling
image.jpg
Hej,
Jag är ny här på Klocksnack och hoppas att någon här ska kunna hjälpa mig med att få reda på mer om min klocka. Jag har fått ett gammalt (vet inte hur gammal) bordsur av min mor, som i sin tur fått det av sin mor osv. Det är ett pråligt ur med mycket utsmyckning och vad jag tror är helt gjort i mässing. Tillverkaren är New Haven Clock Co men jag hittar inget årtal eller annan information om den. Det hade även varit roligt att veta ett värde på den. Enda infon om värdet är en auktion på EBay på drygt 500USD men jag vet inte om det speglar dess rätta värde. Jag är djupt tacksam för all hjälp jag kan få.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Vid en sökning på nätet får man upp ganska mycket om New Haven Clock co.
Själv vet jag inget om det men jag skulle börja där.
 
- Lite information om ditt ur: Klockan är av model "Carolan" från omkring 1900, i guld eller brons-finish. Levererades med antingen 1 eller 8-dagars verk.
Källa: Tran Duy Ly's New Haven Bok (Arlington Book Co.)
 
Topp