• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

New York

galácticon

Patek
2-Faktor
Vänner!

Åker, om en knapp månad, till New York för första gången och slänger ut den öppna frågan: "Vilket är ditt absolut bästa tips, som jag inte får missa"?

Är ute efter roliga tips (jag kan själv räkna ut att det är mäktigt att stå högst upp i ESB) som jag inte själv kan googla mig till. Vad ska vi se, var ska vi äta, var kan jag göra sköna klockdeals. etc.

Hit me.
//R
 

F-L-P

Panerai
Vänner!

Åker, om en knapp månad, till New York för första gången och slänger ut den öppna frågan: "Vilket är ditt absolut bästa tips, som jag inte får missa"?

Är ute efter roliga tips (jag kan själv räkna ut att det är mäktigt att stå högst upp i ESB) som jag inte själv kan googla mig till. Vad ska vi se, var ska vi äta, var kan jag göra sköna klockdeals. etc.

Hit me.
//R


hoppa ESB och satsa på top of the rocks om du ska upp någonstans. annars finns det lite sköna barer som ligger ganska högt upp. ska väl finnas en på marriot vid times square om jag inte missminner mig.
 

F-L-P

Panerai
Ser du någon som ser typisk svensk ut med en nomos orion (eller vit seamaster pro, inte heller jättevanlig) så kom fram och hälsa, åker över den 25:e. kör Highlines i meatpacking vid bra väder. burgare på shake shack i madison square park,bra kött finns på old homesteds (och massa andra ställen), hoppa frihetsgudinnan och åk bara lite båt om du vill se den bättre.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Burgers: Five Guys
Kött: Benjamins Steakhouse
Hummer: Red Lobster
Mellanmål: Pie Face
Shopping: Macys, glöm inte att hämta ut kortet som ger dig turistrabatt.

Glöm inte att dricksa!
 

WBergdahl

Panerai
Shake Shack's burgare är ett måste!

Nere vid Hudson Street finns det mycket shopping av välkända märken, och det är väldigt trevligt där nere. Finns många prisvärda restauranger.

Käka brunch ska du göra på Georgio's Country Grill som ligger på 801 9th Avenue (korsningen West 53rd och 9th)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Besök Rolex!
image.jpg


Var absolut inga problem att få klämma på vad jag ville:
image.jpg


Åkte även någon våning upp till Rolex Consumer Service Division där jag fick lite giveaways efter att ha köpt ett band.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Har pluggat i New York så har helt ok bild av staden, du kan väl höra av dig om du har några explicita frågor. Men detta är vad jag kom på på stående fot:


- Gå så mycket du kan
- Välj boende i Soho eller söder om 20th
- Bästa falafeln finns hos Mamoun's vid Washington Square Park
- Bästa lunch (generellt): The Halal Guys, står vid 55th och 6th
- Bästa pizzan är Artichoke Pizza på Basiille's, finns lite överallt i West/East village/Greenwich village
- Bästa snabbmatsburgaren finns på Shake Shack (dock är den ursprungliga i Madison Square Park stängd för renovering just nu) och den bästa restaurangburgaren finns på The Spotted Pig. Bästa sliders finns på Mark's på St. Mark's Place (8th) mellan 2-3ave
- Bästa kaffet finns på La Colombe
- Café Orlin är ett riktigt bra frukostställe (serverar dock ingen sprit förrän kl 12 på helger, till Aquaracer2, Wollen, Fryken och Micke Bs enorma förtret)
- Bästa bagels finns på Tompkins Square Bagels
- Bästa utelivet i Meatpacking, finns även riktigt bra roof-top bars där, undvik 230 fifth och ta något i Meatpacking istället
- Bäst steak bang for the buck är i min mening på The Standard Grill under The Standard Hotel The High Line (The High Line är också kul om det inte är kallt)
- För shopping, gå upp/ned längs Madison istället för Fifth
- Skippa chinatown, little italy, times square, kaffekedjor, snabbmatsbutiks-kedjor osv
- Kolla Free Tour's by Foot för riktigt bra "pay-what-you-want"-guidningar
- Spendera tid att gå runt i Soho, Greenwich Village och East/West village, dyk in på smågator
- Missa inte att gå in i Grand Central och njuta av en fantastisk byggnad, finns även en matmarknad (typ) i källarvåningen
- Glöm inte att dricksa
- Ha koll på local/express-tågen i tunnelbanan
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Har pluggat i New York så har helt ok bild av staden, du kan väl höra av dig om du har några explicita frågor. Men detta är vad jag kom på på stående fot:


- Gå så mycket du kan
- Välj boende i Soho eller söder om 20th
- Bästa falafeln finns hos Mamoun's vid Washington Square Park
- Bästa lunch (generellt): The Halal Guys, står vid 55th och 6th
- Bästa pizzan är Artichoke Pizza på Basiille's, finns lite överallt i West/East village/Greenwich village
- Bästa snabbmatsburgaren finns på Shake Shack (dock är den ursprungliga i Madison Square Park stängd för renovering just nu) och den bästa restaurangburgaren finns på The Spotted Pig. Bästa sliders finns på Mark's på St. Mark's Place (8th) mellan 2-3ave
- Bästa kaffet finns på La Colombe
- Café Orlin är ett riktigt bra frukostställe (serverar dock ingen sprit förrän kl 12 på helger, till Aquaracer2, Wollen, Fryken och Micke Bs enorma förtret)
- Bästa bagels finns på Tompkins Square Bagels
- Bästa utelivet i Meatpacking, finns även riktigt bra roof-top bars där, undvik 230 fifth och ta något i Meatpacking istället
- Bäst steak bang for the buck är i min mening på The Standard Grill under The Standard Hotel The High Line (The High Line är också kul om det inte är kallt)
- För shopping, gå upp/ned längs Madison istället för Fifth
- Skippa chinatown, little italy, times square, kaffekedjor, snabbmatsbutiks-kedjor osv
- Kolla Free Tour's by Foot för riktigt bra "pay-what-you-want"-guidningar
- Spendera tid att gå runt i Soho, Greenwich Village och East/West village, dyk in på smågator
- Missa inte att gå in i Grand Central och njuta av en fantastisk byggnad, finns även en matmarknad (typ) i källarvåningen
- Glöm inte att dricksa
- Ha koll på local/express-tågen i tunnelbanan
Admin kan låsa tråden nu.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Om den är öppen och vädret är bra så utebaren på the Hudson Hotel, de hade även en schysst bar när jag bodde där, ligger nära Columbus circle/central park om jag inte minns fel

Bubble Room launge är ett trevligt ställe om du gillar champagne

Ett smått galet ställe är Panna 2, som att sitta i en julgran och äta indisk mat

Comedy cellar är kul att gå på, tror det var tisdagar, typ 20 dollar inträde + köpa en öl
 

Guinness

Cartier
Ska dit 26/4-1/5, funderar på att kanske ta med en klocka och försöka sälja till det höga dollarpriset, någon som har tips på lämplig metod för att sälja? Har inte någon användare på wus, vrf eller liknande vilket gör att annonser kanske på dessa sidor kan vara svårt att hinna med. Någon affär i NY som köper in vintageklockor som jag kan kolla med?
 

Guinness

Cartier
Besökte NY och knäppte lite bilder,


303.JPG


En unik Blanccpain.

304.JPG

En helt ok dykare jag skulle kunna tänka mig:)

305.JPG

En rolle jag inte skulle kunna tänka mig:/

307.JPG

Men den bästa bilden är nog denna herre i tuben som dubbelrockar apple watch och vad jag tyckte såg ut som astron. Är det framtiden vi skådar?
 
Topp