• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

New York

Ahuramazdah

Breitling
Jag åker till New York perioden dec - jan och planerar att köpa en Omega. Vad ska jag tänka på? Hur mycket billigare är Omega i USA?

Tack på förhand!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ska du köpa nytt?

Finns överlag inte så mycket prutmån i butiker i new york, men du kan väl räkna med att dollarkursen gör det billigare.

Tänk dock på att man skall betala tull/moms på vägen hem..
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Köpte en Sinn EZM3 i Kalifornien för några år sedan. Körde dinkan på handleden och box i ryggsäcken. Nema problema.

Idag skulle jag vara lite mer försiktig, särskilt om jag skulle köpa något dyrare såsom en Rolex och posta all parafernalia istället.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nej men om du undviker det, varför uppmanar du andra till att inte göra det ?, eller försökte du vara ironisk ?. Lär dem dina knep för att slippa tull/moms ist visa lite KS anda ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Jag sa bara att man skall betala.

Sedan om man gör det eller inte, det är en annan sak. Tycker att det är viktigt att nämna, så inte TS tror att det bara är att handla.
 

POO

Panerai
Trotts den fördelaktiga växelkursen upplevde jag inte sist jag var där att klockor skulle vara billigare i NY än här hemma, tvärt om.

Tulldiskussionen har förts många gånger, jag personligen anser det vara ganska lätt och hyfsat säker att slinka igenom med en klocka men i Aftonbladet för ett tag sedan var där en snubbe som grät ut för att han fått betala tull för klockan han hade på armen, så 100% är det inte.
 
Topp