• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Newbie-fråga

Safor

Omega
Tjena!

Känner att jag måste fråga om en sak som jag har funderat på efter att jag fick min Orient Ray i måndags och som gör mig lite nojig. Det har väl inget med just denna klocka att göra men ändå.

Min fråga gäller kronan. Vad kan hända om man skruvar åt kronan för hårt? Kan man skruva fast kronan för hårt? Om man tar i lite för mycket - vad händer? Inget eller kan man sabba något inuti klockan, typ förskjuta "innehållet i klockan?

Obs att jag är en nybörjare vad gäller klockor, så såga mig inte. o_O

1390424368842.jpg
 

Bilagor

  • 1390424368842.jpg
    1390424368842.jpg
    142.1 KB · Visningar: 76

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag har svårt att tro att du skadar urverket, men däremot så finns det väl en risk att gängorna tar stryk vilket då i långa loppet kanske leder till en försämrad vattentäthet. Men nu freestylar jag bara utan att ha kompentens nog att ge ett 100%-igt svar.
 

JwJ

Omega
Det finns nog ingen risk att du skruvar in kronan för långt, men du behöver ju inte ta i så att ögonen ploppar ut.
 

Snårtas

Rolex
Det är som vilken gänga som helst. Se till att du har "grepp" innan du tar i så att du inte sliter ut dem.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Hubbatix

Cartier