• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ngn som beställt MKII Paradive Gen 3?

johgun73

Breitling
Jag inser att alla här inte är stora fans av homage-klockor, men jag tycker personligen att MKII är en tillverkare som verkligen får till det med sina alster. Jag har tidigare haft en MKII Paradive ("professional series") som jag älskade, men var tvungen att göra mig av med...något jag ångrat bittert.

Men nu finns ju möjligheten att köpa en Gen 3-variant, som i stort sett är samma klocka med något billigare komponenter (samt fabrikstillverkade). Priset ligger på 895 USD, men sen tillkommer ju frakt, tull osv...det blir pengar i slutändan.

Är det någon på forumet som slagit till? Vad är i så fall intrycket av klockan? Vilken totalkostnad blev det i slutändan?

Länk: http://boutique.mkiiwatches.com/ready-to-wear/paradive-gen-3.html
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
4F8070E8-7E2E-4CAE-96E0-3978E79FC086.jpeg


Sjukt bra! Verkligen välbyggd.
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Mina reflektioner. Var inte nöjd med tanke på priset. Köp gen 1,2 eller strunta i MKII och köp annan leverantör. Dessa nya "ready to wear" som MKII kränger är en bråkdel av den kvalite jämfört med det Bill Jao bygger själv.

Det som störde mig rejält var att folk som påkedade den "slappa" bezeln att detta var en del av designen....För då skulle fjädern slitas mindre och inte behöva bytas ut så "ofta".
Har ägt många klockor och aldrig har jag behövt byta ut metallfjädern på bezeln pga slitage. Detta var bara ett sätt att få slut på kritiken.
I samband med detta började Watchuseek sensuera kraftigt i MKII tråden på det forumet. Blev en väldigt märklig känsla när alla inlägg med anmärkningar på kvaliten bara försvann över en natt. Sen lämnade jag Watchuseek för gott.

Nu har jag klämt på klockan lite och allt når upp till mina förväntningar förutom bezeln. Den känns oprecis och "slapp". Den sitter som berget på klockan och flexar inte det minsta åt något håll, inte en gnutta.
Men kännslan att vrida på bezeln är ungefär som att dra på sig ett par sönderpruttade kalsonger. Så slappt att dom trillar av....
Kronan som vissa klagat på är tight och är svår att komma åt pga att utrymmet mellan boetten och kronan är knappt 1mm.

Nedan är min paketöppning med mer detlajer.
https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/page-29#post-2118908
 
Senast ändrad:

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Mina reflektioner. Var inte nöjd med tanke på priset. Köp gen 1,2 eller strunta i MKII och köp annan leverantör. Dessa nya "ready to wear" som MKII kränger är en bråkdel av den kvalite jämfört med det Bill Jao bygger själv.

Det som störde mig rejält var att folk som påkedade den "slappa" bezeln att detta var en del av designen....För då skulle fjädern slitas mindre och inte behöva bytas ut så "ofta".
Har ägt många klockor och aldrig har jag behövt byta ut metallfjädern på bezeln pga slitage. Detta var bara ett sätt att få slut på kritiken.
I samband med detta började Watchuseek sensuera kraftigt i MKII tråden på det forumet. Blev en väldigt märklig känsla när alla inlägg med anmärkningar på kvaliten bara försvann över en natt. Sen lämnade jag Watchuseek för gott.



Nedan är min paketöppning med mer detlajer.
https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/page-29#post-2118908

Håller absolut inte med. Haft nästan varenda MKII-klocka och denna slog ju alla med råge. Du måste fått ett tjackigt ex tror jag. Min är grym!
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Håller absolut inte med. Haft nästan varenda MKII-klocka och denna slog ju alla med råge. Du måste fått ett tjackigt ex tror jag. Min är grym!
Det är nog du som har tur...då flera ägare av gen1, gen2 inte är nöjda. På det deras offiella svar.

  • mkiiwatch@finnair_crew Yes, the bezel on the Gen 3 Paradive should indeed be easier to turn than the Benchcrafted Paradive (Gen 2).
  • This was intentional to improve the serviceability and longevity of the bezel and click spring mechanism. We are double checking each piece and all are going out within spec for the new click spring. Feel free to DM us if you have more questions.
 
Topp