• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NH35 - Serva efter 7 år eller byta hela urverket ?

Marwa

Omega
Hur skall man göra med billiga automatur där en service kostar mer än att köpa ett komplett nytt urverk ?
Vad kan man i runda slängar, ungefär, få betala för att serva ett tex. NH35 ?

Har för mig jag betalade 1500:- sist jag servade ett vanligt ETA-automat.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Hur skall man göra med billiga automatur där en service kostar mer än att köpa ett komplett nytt urverk ?
Vad kan man i runda slängar, ungefär, få betala för att serva ett tex. NH35 ?

Har för mig jag betalade 1500:- sist jag servade ett vanligt ETA-automat.
För de första är jag nyfiken på om du har några problem med verket idag? Går det okej ser jag ingen anledning att serva det över huvud taget.

Har 7009-verk som fortfarande tuffar på fint efter 40 år så hade inte stressat serviceintervallerna. De enda jag behövt göra är att fixa gångavvikelsen någon gång då och då. Skulle garanterat må bättre av service men känns inte som de är värt det!

Ett nytt NH35 kostar en femhundring, så jag hade nog personligen bytt det själv när det var dags.
 

Marwa

Omega
För de första är jag nyfiken på om du har några problem med verket idag? Går det okej ser jag ingen anledning att serva det över huvud taget.

Har 7009-verk som fortfarande tuffar på fint efter 40 år så hade inte stressat serviceintervallerna. De enda jag behövt göra är att fixa gångavvikelsen någon gång då och då. Skulle garanterat må bättre av service men känns inte som de är värt det!

Ett nytt NH35 kostar en femhundring, så jag hade nog personligen bytt det själv när det var dags.
Inga problem med urverket.
Tänkte bara för säkerhets skull det vore bra att serva automatverk var 7e år.
 
Topp