• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ni med Yacht-Mastern (och resten)...

larsen

Breitling
Hej alla!

Går i köpatankar här men kan inte bestämma mig riktigt. Valet står mellan en Sub eller en Yacht-Master (troligtvis isf, 16622). Så här tänker jag... Sub'en är klassisk, snygg och safe, vilket funkar men också känns... tja, safe... YM'en å andra sidan är typ en Sub men lite mer disko, vilket kan vara trevligt. ;) Så, ni med YM, funkar den att ha typ varje dag? Ni andra är givetvis också välkomna att komma med era 2 cents. Jag är kluven.

Tack! :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Svårt att säga då jag haft båda parallellt.
Men jag anser att YM spelar i en klass över.
Den lockar fram ett litet smile!
hemybade.jpg

/j


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Mr Chance

Kalmar
Om, jag säger om, man ska ha blankpolerad klocka är det YM jag kan tänka mig, antingen den gamla med grå tavla eller den nyare med blå.
 

jabla

Sarlacc
En trevlig klocka som passar till alla tillfällen, från bad till kostym.

YM_beeer.jpg


Bandhornen är mer böjda än på sub/gmt så den sitter lägre på armen.

YMlugg.jpg


Själv tycker jag det tidigare modellerna med grövre struktur på platinatavlan är snyggast.

YM_b.jpg


Repor på de blanka partierna på länken fixas lätt till med en Capecod duk.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hmm...förstår att du är kluven. Som du redan skrev själv så så är ju en sub ett säkert kort, en klassiker som aldrig sviker i någon situation. Och andra sidan så är Yachtmastern lite fräckare lite blingigare och coolare. Hjärtat säger säkra kortet alltså subben, men YM är så grymt skön på handleden och är mycket snyggare att titta på, just med än sådan liten detalj som som att Yacht-Master står med rött och platina ring och tavla. Visserligen så har du ju både dubbel-röd och rödsuben men då får du kasta upp mera flis. Tyvärr är jag inte rätt man att ge dig något råd men jag kan bjuda på bild både på subbben och Yacht-Mastern.

Lycka till med sökandet, hoppas du kan få lite inspiration av bilderna iaf.

YM7_zps644dc25e.jpg


rollis.jpg


w166103.jpg


DSC_5148_zps6adb6e8e.jpg


108_zps9b47805d.jpg


GOTTampBLANDAT14_zpsd973085e.jpg
 

TKVF

Panerai
Jag använder två klockor för tillfället. En YM i skolan. Och en BB (Tudor Black bay) när det blir lite tuffare. Sedan finns det ju ett par Suunto, Seiko och strax en Omega (dressare) också. Gillar YM för den är mer blingig, typ en sub och en Bratte som är sammanslagna för oss Göteborgare. Den är skön att bära, känns inte så hög som BB. Och så har den ju datum. Länken är lite smidigare. Tycker den passar bättre för mina armar som inte är så tjocka.
Vidare ät den fruktansvärt snygg. Du kan sitta å tänka på att det är.platina, rolex, röd visare, röd text, snygg länk, datum. Och den är vattentät plus vridning för tidtagning vid matlagning. Vad mer kam man begära?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag skulle kört på ett mellanting, Gmt Master 2 ceramic. Den senaste modellen är ju ganska blingig med sitt polerade armband. Tycker att den silvriga YMn blir lite väl silvrig. Tavla, vridning och armband. Blå tavla skulle jag valt på en YM.
 
Topp