• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ni som flippar...

Hur ofta gör du det och varför? Är det bara ett behov som gör dig tillfredsställd? Är det av ekonomiska skäl? Det kanske inte "klickar"? Eller är det helt enkelt av någon annan anledning?


Mvh
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Har flippat rätt mycket det senaste, för min del handlar det mest om att jag inte har kunnat bestämma mig vad jag vill ha och behovet att flippa kommer krypande. Har man väl sått ett frö är det svårt att tänka om. Ska försöka att ha is i magen framöver och inte flippa det första jag gör. Tror det är bättre i längden :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tröttnar och gillar inte ha klockor liggandes. Vill känna suget att använda dem jämnt, finns inte det finns det nog en annan klocka som passar mig bättre :)

Finns ju dock några ågrens genom åren men smällar man får ta...
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Storflippare säger att dom inte klickar= ekonomiska skäl=dollares. Vi andra halvflippare är bara lite sugen på något annat=grannens jättegröna gräsmatta= den var inte så grön som jag trodde= ångrar mig= köpes samma skit som jag inte klickade med för 2 veckor sedan :)
 
Om jag ser till mig själv så trodde jag att jag skulle vara nöjd efter att jag köpt 2 riktigt fina klockor. Men jag känner redan hungern i mig efter mer. Har dock inte flippat någon än...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Varannan vecka. Samtliga skäl du nämner har varit orsaken vid olika tillfällen :) Även "pga utrymmesskäl" eller dåligt samvete, då jag inte gillar att ha för mycket klockor som mest blir liggandes i lådan. Har köpt i genomsnitt 1 klocka/vecka senaste 3 åren, behöver jag säga att jag är en "sökare" :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Viljan att testa och se vad som blir kvar i kombination med en icke obegränsad klockbudget. :)


Flippar är dessutom en produkt av när man har tråkigt och saknar impulskontroll. :oops:
 

Belic

Cartier
Nu är jag ny i denna världen men har hunnit med två köp sen i september.

Jag börjar med en(Omega AT), köper en till(Rolex ExpII), inser att jag inte behöver två. Inser att för värdet av båda klockorna kan jag köpa en fetare(DJII)(här är jag nu). Köper antagligen den fetare, inser att det bara skiljer 10-20 000:- till för att få en graal(Daytona), säljer den feta och köper graalen!

Poff så har min smärtgräns på 20 000 för ett år sen höjts till 100 000:- :)
 
Nu är jag ny i denna världen men har hunnit med två köp sen i september.

Jag börjar med en(Omega AT), köper en till(Rolex ExpII), inser att jag inte behöver två. Inser att för värdet av båda klockorna kan jag köpa en fetare(DJII)(här är jag nu). Köper antagligen den fetare, inser att det bara skiljer 10-20 000:- till för att få en graal(Daytona), säljer den feta och köper graalen!

Poff så har min smärtgräns på 20 000 för ett år sen höjts till 100 000:- :)

Köp inte graalen!


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Nu har jag inte hunnit med så mycket än, men ett dåligt köp har redan åkt. Att sitta med en SKX och en Sumo, dessutom i samma färger, känns inte heller rätt. Någon av dem lär åka. Sen har jag en Citizen som jag gillar, men kanske inte så mycket att den blir kvar. Lär alltså också åka med tiden. Sen räknar jag kallt med att jag tröttnar på den av dykarna som blir kvar, så då åker väl den med.

Plus att budget är tajt, så när man väl har ett par klockor hemma måste naturligt något lämna när det börjar bli dags för nytt.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Storflippare säger att dom inte klickar= ekonomiska skäl=dollares. Vi andra halvflippare är bara lite sugen på något annat=grannens jättegröna gräsmatta= den var inte så grön som jag trodde= ångrar mig= köpes samma skit som jag inte klickade med för 2 veckor sedan :)

Just det där känner jag igen mig i som bara den. Lägg till att när du väl har köpt tillbaka samma skit som du nyss ägde så infinner sig inte den härliga känslan av att ha en ny klocka och då flippas klockan du just köpte tillbaka. En ond jävla cirkel :D
 
Topp