• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ni som kan Quartz

Diogenes

Silver
Hej!

Jag vet att det finns så extremt kompetent kunskap här så jag hoppas på hjälp med denna Quartz Constellation.

Jag kan inget om Quartz, så benämner jag något fel så hoppas jag på överseende.

Denna Omega går inte igång trots nytt batteri. Felet tycks vara något med spolen(?) där jag misstänker att någon försökt öppna den oförsiktigt och ev skadar spolen, eller i vart fall höljet som spolen sitter i (se bild), den står nu snett upp.

Är det någon som vet vad som kan behöva bytas samt om någon ev här på forumet kan hjälpa mig?

E49996A5-2EB3-4822-A5C3-602C0863F7EC.jpeg

Med vänlig hälsning,

Bilagor

• A4981922-324F-45BA-8324-213C25B4BC1A.jpeg
    A4981922-324F-45BA-8324-213C25B4BC1A.jpeg
    140.9 KB · Visningar: 3
Ser ut att vara ett hack i spolen. Skyddsplåten över ser skadad ut oxå . Såna tror jag att jag har. Värre med spolen som sitter fast i kretskortet. Går att löda dit en ny men det är ju osäkert att det funkar ändå. Det man måste göra är att mäta upp spolen och se om den har nåt mostånd. Omega 1438 eller ETA 255.461 kostar en tusing på bukten.

Ser ut att vara ett hack i spolen. Skyddsplåten över ser skadad ut oxå . Såna tror jag att jag har. Värre med spolen som sitter fast i kretskortet. Går att löda dit en ny men det är ju osäkert att det funkar ändå. Det man måste göra är att mäta upp spolen och se om den har nåt mostånd. Omega 1438 eller ETA 255.461 kostar en tusing på bukten.

Ja, det ser ut att vara ett jack i spolen. Det räcker för att hela spolen måste bytas, eller? Menar du att man behöver köpa ett helt nytt verk?

Med vänlig hälsning,

Tillbaka
Topp