• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ni som någon gång handlat på Chrono24, är det vanligt att man inte får svar från/av säljaren. Har...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
skickat 3 mejl till ett företag som säljer en Rolex Yachtmaster men ännu inte fått något svar. Sist jag försökte då av ett annat företag, så tog det 6-7 mejl och nästan 1,5 vecka innan jag fick svar att klockan var såld, skrev att jag ville köpa klockan. som var den senaste Yachtmastern 116622, den med blå tavla. Provade tom att ringa, men fick inte något svar.

Är som sagt jädrans sugen på att köpa mig än ny klocka.
 

Archie

Cartier
olika säljare är såklart olika, typ som på blocket. Seriösa säljare brukar vara klockbutiker som har proffsig hemsida, utskriven adress och som givetvis svarar både på mail och telefon.... antar jag, har inte köpt något på den sidan själv, men mitt sunda förnuft säger mig detta.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det är faktiskt sådana butiker du beskriver som jag skickat mina förfrågningar till. Kanske inte mejlen kommer fram, eller så hamnar dom i skräppost vad vet jag. Hoppas på att det finns några här på forumet som har erfarenheten från att handlat från chrono24 hemsida.


 
Senast ändrad:

Sond

Patek
Många butiker som finns på Chrono24 är seriösa men värdelösa på kontakt. En gång fann jag ett fynd. Försökte mejla. Inget svar. Mejlade flera ggr. Till slut skrev jag bara: ge mig ert konto nr så köper kG klockan. Efter 24 h kom konto nr. Satte in pengar. Då kom svar på första mejlet.

En annan gång nästan lika svårt. För bara en vecka sedan kontaktade jag en. Inget svar. Man får dock se upp, svar kan hamna i skräpkorgen. Så var det med den senaste. Han svarade efter fyra dagar. Rakt in i trash...
 
T

Tobbe

Guest
Har frågat om flera klockor som man aldrig får svar från, blir lika förbannad varje gång då det känns sjukt hur folk kan skita i att svara på mail som kunder lagt ner tid på att skriva...
 
Jag får svar på kanske tre av tio mail... Så det är inte så bra statistik.
Säljare från Italien är enligt mina erfarenheter hopplösa. Tyskland och U.K däremot brukar alltid svara.
 

rzc

Omega
Har alltid fått svar men fort går det inte, 3-4 dar har det tagit de gångerna jag mailat...
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Har haft blandade erfarenheter.
En del svarar inom ca 3timmar och någon annan inte alls.

Bemödar de inte svara på mail om något de vill sälja har de iaf för all framtid tappat mig som kund!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Har köpt tre klockor hos två olika säljare(en spansk och en tysk). Fått svar inom 24 h på mail och riktigt bra bemötande och service alla tre gångerna.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tråkigt som faen! Han med Suben vara nu, den var bokad av annan kund. Men skulle återkomma ifall den andra köparen drog sig ur.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Man lär sig efter ett tag vilka säljare som är seriösa. Jag har ett antal säljare på Chrono24 som ofta sitter på mycket klockor och svarar snabbt. Har gjort 2 affärer via två olika handlare på Chrono24, utöver det förfrågningar till ca fem andra som har gett ett seriöst intryck.
Ofta får man ganska mycket info genom att lägga ner en timme på att googla dem. Är de kass visar det sig ganska snabbt.
Det ligger en lista på bra handlare på gamla TTT.
Hoppas du får napp och att det löser sig!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har märkt att många svar från crono24 handlare har fastnat i spam korgen, så kolla där också.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det finns mycket att säga om Chrono24, allt möjlig skit finns där och på samma sätt finns många seriösa säljare. Hade själv kontakt med en säljare i Italien (brukar vara kört) och fick svar på tre minuter på klanderfri engelska.
 

Rookien

Panerai
När det ändå pratas om chrono24, någon som blivit blåst vid handel? Funderar på att ev köpa via chrono24 om det dyker upp vad jag är ute efter, men är det safe? Fejkisar(kopior) mm?

För övrigt har jag inte fått svar på de annonser jag svarat på där:)...säger väl en del om säljaren kanske då..
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jakten på ny klocka fortsätter! Båda klockorna jag har varit intresserade av på chrono24 är nu sålda. Subbens ägare var snabb på att höra av sig, men vad det beträffade YM så har jag inte fått svar än. Det som suger häst b...är att klockorna jag varit intresserad av har varit i perfekt skick med box papper, ja allt vad man kan önska sig.
 
Topp