• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nicolet?

Havsornen

Breitling
Hittade en klocka i källaren när jag städade. Har googlat lite utan att bli särskilt klok. Kort sagt vad är det jag har, kvalitet osv.. Skall försöka hitta ett passande armband. Förslag på det?

 

_jonte

Patek
Re: Sv: Nicolet?

Tyvärr ingen aning, men det var riktigt tuff. Vad står det för text på tavlan och baksidan?
Fungerar den?
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Nicolet?

Gärna mer info och bättre bilder så ska vi nog klura ut nåt!

Vad gäller armband hade jag kört nåt racinginspirerat läder...
 

Havsornen

Breitling
Det blir inte bättre bilder med ipaden och den riktiga kameran har jag inte städat fram :mrgreen:

Följande står det på tavlan: Nicolet watch, shockproof, 17 jewels, super waterproof, swiss made.

Bak: en badande kvinna? 165 feet.

Edit. Den fungerar :D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ser cool ut, @Havsornen! Hade denna för något år sedan... Vet inte mycket om den...
Marc Nicolet Skin Diver med 17 stenars automatiskt ETA 2472 verk från ca 1967. 36 mm utan kronan.

DSC06501.jpg
 

AndyAnd

Cartier
Havsornen skrev:
Hittade en klocka i källaren när jag städade. Har googlat lite utan att bli särskilt klok. Kort sagt vad är det jag har, kvalitet osv.. Skall försöka hitta ett passande armband. Förslag på det?


Köp ett perforerat läder av Singular
 
Topp