• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nivada Compensamatic 17

Blides

Breitling
Hej jag har en Nivada klocka och behöver hjälp.
DSCN1828.JPG
Eftersom jag själv inte har hittat något när jag letat på google :)
Vad är Nivada för märke ?
Har klockan något värde ?
är det värt att ens fixa klockan ?
(det är ett mekaniskt urverk i den och ungefär så mycket vet jag)
Tacksam för alla svar.
/mvh fred
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hej jag har en Nivada klocka och behöver hjälp.
DSCN1828.JPG
Eftersom jag själv inte har hittat något när jag letat på google :)
Vad är Nivada för märke ?
Har klockan något värde ?
är det värt att ens fixa klockan ?
(det är ett mekaniskt urverk i den och ungefär så mycket vet jag)
Tacksam för alla svar.
/mvh fred
Nivada var en bra och ansedd klocktillverksre som gick under i kvartskrisen likt många andra tillverkare under sena sjuttiotalet.
Om du servar upp den för 1500-2000 kr då kommer du i dagsläget få svårt att få igen pengarna. Men den kan vara rolig att få igång och använda om den har historia och kommer från släktingar, dessutom är det en snygg klocka. Min Antarctic Diver hälsar!
image.jpeg
 

Blides

Breitling
Nivada var en bra och ansedd klocktillverksre som gick under i kvartskrisen likt många andra tillverkare under sena sjuttiotalet.
Om du servar upp den för 1500-2000 kr då kommer du i dagsläget få svårt att få igen pengarna. Men den kan vara rolig att få igång och använda om den har historia och kommer från släktingar, dessutom är det en snygg klocka. Min Antarctic Diver hälsar!
image.jpeg
Hej tack för informationen och snygg klocka dessutom :)
 
Topp