• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NKI

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej administratörer,
Har ni någongång funderat på att göra en enkät kring forumet, exempelvis kringbtrådstrukturer med fasta trådar och kundbemötande? Kan ju faktiskt finnas en poäng i att höra vad medlemmarna tycker och eventuellt förändra något till det bättre?
Tror man kan fundera kring en del saker.

Vad tror ni?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Hej administratörer,
Har ni någongång funderat på att göra en enkät kring forumet, exempelvis kringbtrådstrukturer med fasta trådar och kundbemötande? Kan ju faktiskt finnas en poäng i att höra vad medlemmarna tycker och eventuellt förändra något till det bättre?
Tror man kan fundera kring en del saker.

Vad tror ni?
Skulle vilja påstå att hela forumet är en enda ständigt pågående enkät. Vi är väldigt lyhörda för konstruktiv feedback, mycket har fixats efter önskemål.
Vissa bitar tar vi så klart beslut om inom ledningen, det skulle inte fungera att springa på varje boll. Vad det gäller struktur är vi just nu väldigt nöjda med upplägget, vi ändrar när vi märker av att det behövs. :)

Sedan undrar jag också över kundbemötande. Om någon har betalat för att bli medlemmar på siten så har ni blivit lurade.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Skulle vilja påstå att hela forumet är en enda ständigt pågående enkät. Vi är väldigt lyhörda för konstruktiv feedback, mycket har fixats efter önskemål.
Vissa bitar tar vi så klart beslut om inom ledningen, det skulle inte fungera att springa på varje boll. Vad det gäller struktur är vi just nu väldigt nöjda med upplägget, vi ändrar när vi märker av att det behövs. :)

Sedan undrar jag också över kundbemötande. Om någon har betalat för att bli medlemmar på siten så har ni blivit lurade.
Rätt - såklart har forumet inga kunder på det sättet, jag rättar mig. Mer ute efter dialogen/tonen på forumet men givetvis är det ingen kundrelation.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rätt - såklart har forumet inga kunder på det sättet, jag rättar mig. Mer ute efter dialogen/tonen på forumet men givetvis är det ingen kundrelation.

Vi har dialog med alla som vill. Det är bara att starta en tråd eller dra ett PM. Vi har tom haft folkomröstning... :)

Att vi sedan inte alltid hörsammar enskilda förslag beror inte på att vi skiter i vad medlemmarna tycker, vi håller helt enkelt inte med om förslaget. Ofta är det också så att även om en handfull medlemmar högljutt och återkommande kräver/föreslår en viss typ av förändring så innebär det inte att förslaget har stöd av forummajoriteten eller för den delen är ens bra som förslag betraktat. ;)
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Vi har dialog med alla som vill. Det är bara att starta en tråd eller dra ett PM. Vi har tom haft folkomröstning... :)

Att vi sedan inte alltid hörsammar enskilda förslag beror inte på att vi skiter i vad medlemmarna tycker, vi håller helt enkelt inte med om förslaget. Ofta är det också så att även om en handfull medlemmar högljutt och återkommande kräver/föreslår en viss typ av förändring så innebär det inte att förslaget har stöd av forummajoriteten eller för den delen är ens bra som förslag betraktat. ;)
Tack för svaret och förstår hur du/ni resonerar. Å andra sidan kanske just det du nämner vore ett argument för att genomföra en mer organiserad undersökning som ger er möjlighet att få fram synpukter från fler än bara gaphalsarna :)

Men som sagt, det var bara en fråga och tycker att ni gör många bra saker generellt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för svaret och förstår hur du/ni resonerar. Å andra sidan kanske just det du nämner vore ett argument för att genomföra en mer organiserad undersökning som ger er möjlighet att få fram synpukter från fler än bara gaphalsarna :)

Men som sagt, det var bara en fråga och tycker att ni gör många bra saker generellt.

Grejen är ju att det är precis det vi får, många konstruktiva och bra synpunkter alltså. Som vi lyssnar på och utvecklar forumet utifrån.

Vi uppmanar alla medlemmar som vill att fortsätta komma med feedback och förslag. Även om vi just nu inte gör det i organiserad enkätform.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Man ska ju också komma ihåg att en enkät ska utvärderas ordentligt för att vara värd något. De forumansvariga gör det här ideellt, varför ska de ta på sig mer arbete för att eventuellt hitta någon liten förbättring?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för svaret och förstår hur du/ni resonerar. Å andra sidan kanske just det du nämner vore ett argument för att genomföra en mer organiserad undersökning som ger er möjlighet att få fram synpukter från fler än bara gaphalsarna :)

Men som sagt, det var bara en fråga och tycker att ni gör många bra saker generellt.
Fattar ingenting. Har du åsikter så ut med dem. Ledningen brukar lyssna och forumet utvecklas därefter. Känner du att du inte vill dela med dig till alla så går det även bra att PMa någon i ledningen.

Undersökningar gör man enbart om det finns ett syfte.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Fattar ingenting. Har du åsikter så ut med dem. Ledningen brukar lyssna och forumet utvecklas därefter. Känner du att du inte vill dela med dig till alla så går det även bra att PMa någon i ledningen.

Undersökningar gör man enbart om det finns ett syfte.
Du fattar ingenting? Undersökningars syfte? Att bli än bättre oftast. Ett rätt gott syfte.
Fick ett bra svar från administratörerna och nöjer mig med det. Tyckte inte att inlägget var offpist men kanske uppfattades så.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nejdå - helt fine. Den låg i gränslandet så helt ok, som jag skrev tidigare tycker jag att admin gör ett bra jobb. Tar helt på mig ansvaret för att jag la den tråden fel.
Gränslandet? Den blev ju uppenbarligen raderad, så du hade passerat gränslandet. :)

Vad jag menade tidigare var att forumledningen i princip alltid ändrat forumet efter medlemmarnas tycke. Vi fick en OT-avdelning (länge leve #OT-upproret), vi blev av med OT från K&S, vi fick en paketöppningstråd mm mm. Ledningen lyssnar, men för att de ska kunna lyssna måste man kunna formulera sina önskemål.
 
Senast ändrad:
Topp