• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nollställa kronograf

Gustav

Omega
Jag har under en längre tid retat mig på att kronografen inte nollställer sig, och har till och med idag trott att det enda botemedlet var att montera om visarna. Det är förvisso sant, men på ett mekaniskt verk!

Har du likt mig, en kvartsklocka kan man skruva ut kronan och med hjälp av knapparna mata fram visarna manuellt. Kanske helt självklart för den som nån gång läst en manual eller så, jag har det inte. Använder denna väldigt sällan, men det känns ändå himla bra.

Förebild:
LGiVuV6.jpg


Keywords: nollställa kronograf justera quartz
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack som tusan, jag hade det felet på min sport-beater! Kul att folk delar med sig av kunskap, även när de inte behöver hjälp! :)
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Hehe även jag blev fundersam över detta när jag hade min första Quartz kronograf, fick en lektion om detta av en kille på nymans och vipps så var problemet borta! :) hjälpt ett par vänner med detta, dock ingen gratisöl :(
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Haha, samma här! Retade mig som F-n men vägrade fråga om hjälp eller lämna in den.
Tur nu i efterhand när man googlade fram svaret. För enkelt..
 
Topp