• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Nomos Club Campus Future Orange 36

Christoban

Basic
2-Faktor
Pris
7500
Returpolicy
Enligt ök.
Säljer en Nomos Club Campus Future Orange 710 (36mm).

Köpt här på forumet av mig under 2023, uttagen under juli 2021 hos Nomos (online).

I klockan tickar det manuella in-house verket kaliber Alpha med 43h gångreserv. Klockan är som nämnt 36 mm (exkl. kronan) och ca 8,2 mm hög, med 18mm mellan bandhornen. Tavlan bakom det lätt kupade safirglaset är en sk California Dial med siffror och index i vit superluminova. 10 atm WR, klarar med andra ord bad och plask.

Klockan kommer med box, cert och inköpskvitto och är i fint skick. Hairlines finns såklart på de polerade ytorna, men inga dings eller andra djupa repor. Kommer på ett orange läder från CNS som matchar sekundvisaren. Vid intresse finns också ett antal andra band (bl.a. ett ljusgrått silikonband från Archer, ett svart waffle-gummi från WW, ett grått mockaband från CNS, etc. - säg till om det verkar intressant så ordnar jag bilder och mer info om dem) som jag kan slänga med vid en smidig affär. Nomos själva marknadsför dock modellen med ett grått mockaband som finns att beställa direkt från Nomos hemsida för 50 euro för den som är intresserad. Finns även andra fina Nomos-band och länkar som passar modellen och som kan beställas via Nomos.

Om du vill föreslå ett byte så får du gärna uppge vad du sätter för bytesvärde på din klocka och lite information om ålder, servicehistorik etc. Framförallt intresserad av andra trevliga somriga klockor, under 40mm.

Klockan finns i Stockholm för eventuell f2f-affär.

OBS: Föregående säljare fick klockan returnerad av en köpare före mig pga en liten ojämnhet vid indexet VIII. Själv kan jag inte se det med varken ögat eller på högupplöst bild (ska enligt den köparens bilder röra sig om något precis under det första I:et i VII), men lika bra att informera på en gång.

För den som vill ha ytterligare allmän info finns en trevlig video av Teddy Baldassare här:


IMG_0558.jpeg
IMG_0555.jpeg
IMG_0553.jpeg
IMG_0580.jpeg
IMG_0579.jpeg
IMG_0578.jpeg
IMG_0577.jpeg
IMG_0576.jpeg
IMG_0638.jpeg

IMG_0606.jpeg
IMG_1265.jpeg
IMG_1256.jpeg
IMG_1206.jpeg



IMG_1657.jpeg
 

Bilagor

  • IMG_0558.jpeg
    IMG_0558.jpeg
    526.2 KB · Visningar: 4
  • IMG_0555.jpeg
    IMG_0555.jpeg
    362.5 KB · Visningar: 1
  • IMG_0580.jpeg
    IMG_0580.jpeg
    485.2 KB · Visningar: 3
  • IMG_0579.jpeg
    IMG_0579.jpeg
    476.7 KB · Visningar: 2
  • IMG_0578.jpeg
    IMG_0578.jpeg
    534.2 KB · Visningar: 2
  • IMG_0577.jpeg
    IMG_0577.jpeg
    503.1 KB · Visningar: 1
  • IMG_0576.jpeg
    IMG_0576.jpeg
    513.8 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp