• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NOMOS Club Date - Case closed

  • Trådstartare Deleted member 18810
  • Start datum
D

Deleted member 18810

Guest
Fick sekundhjulet idag, inga bekymmer. 98 kr.
 
Senast redigerad av en moderator:
Nomos ägs inte av Swatch Group, du kanske tänkte på Grashütte Original, som ägs av Swatch Group och har sin fabrik i byggnaden intill.

Ring dem, de är i min erfarenhet väldigt hjälpsamma.
 
D

Deleted member 18810

Guest
Case closed
 
Senast redigerad av en moderator:

Buffi

Panerai
Glashütte Original ägs som sagt av Swatch group.
Nomos har dock ingen koppling till Swatch group (eller Glashütte Original, mer än att båda ligger i samma område i Tyskland), så kontakter hos Swatch group kommer inte hjälpa dig att hitta delar till Nomos urverk.
 
D

Deleted member 18810

Guest
Case closed
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 18810

Guest
Case closed
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 18810

Guest
Case closed
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 18810

Guest
Case closed
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 18810

Guest
Case closed
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 18810

Guest
Case closed
 
Senast redigerad av en moderator:

ScubaKing

Audemars
Konstigaste tråden på länge. Du är urmakare men tror Nomos tillhör Swatchgroup? Och nej, ingen säljer dig endast delen. Så kontakta Franks ur och lämna in klockan så är den lagad snabbt och utan problem. Tror inte själva jobbet kostar extremt mycket.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
När jag kan byta delen själv, alltså som urmakere gå till en annan urmakere och betala någon annan för att göra ett jobb som jag själv kan göra?
Jag förstår din poäng, men verkar inte vara ett alternativ att köpa del via AD så ser inte ut som du har något val? De flesta märken tillåter väl inte att du köper delar via AD utan att låta dem monteras?
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Enligt WatchGuy.co.uk ska just Nomos vara väldigt lätta att ha och göra med reservdelsmässigt. Vänta på att de svarar på mailet så ska det nog gå bra.
 
D

Deleted member 18810

Guest
Case closed
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 18810

Guest
Case closed
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp