• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomos or no-mos ahoi?

Aron72

Cartier
Läst, funderat läst funderat igen...

Nomos lockar med sina verk och klassisk Bauhaus design, anonymt vattentåligt i ahoi och lagom proportion.
Go eller no go? Måste ju ha ngt kul i avvaktan på en day date.... Vad finns mer som kan vara lite unikt i prisklassen?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Sea gull är unikt. De tillverkar för övrigt urverk till Rodina som gör homage på Nomos klockor.

Men kör på en Nomos, de gör väldigt balla klockor :)
 

Aron72

Cartier
Har ingen kines i samlingen, spanat det hållet ngn gång men osäkerhet på både tillverkare och pris satt stopp. Tips?
 

paradis

Audemars
Vad tycker du om den här...........
1606288_10201422905029934_123029903_o (1).jpg
 

Aron72

Cartier
Helt ok, variant med mer än 30min chrono vore förträffligt! Men en sådan oavsett platsar i låddan :)
 

paradis

Audemars
Minns att priset ligger strax under 2000 ock den SKA vara 37,5 mm,i storlek. Den som är större ( 42mm ) ska vist vara Fake.
 
Jag köpte min 35 mm. Tangente begagnad. Härlig formgivning, en trevlig vardags och dressklocka.
Jag har inte ställt klockan sedan köpet, den går just nu 1 sek +/dygn, justerar var annan natt genom att den får ligga med kronan neråt. Här är den på min 19,5 - 20 mm. handled.
Rekommenderas starkt!

PICT8466 (2).JPG
 
Topp