Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
nu fattar jag inte, är den där 33mm eller 38 ?
okej, med tanke på bandhornens längd skulle jag nog inte gått upp en storlek. Jag tycker den du har satt perfekt. Grattis![]()
Tack! Ja jag tycker den är riktigt läcker med den urtavlan! Inte fel att 1000 kr går till välgörenhet heller, för samma pris som den vanliga modellen.Ser bra ut! Tycker 35an är perfekt dock. Kul med denna modellen, doctors without borders tavlan är riktigt cool!
Japp, därför jag körde på en 33:a men storlekar är svårt alltså...!33:an ser bra ut. Nomos behöver man jämt gå ner en storlek från vad man är van vid.
Jo verkligen! Gillar vintage känslan men är van vid lite större...nomos är ju lite småluriga med storlekarna pga bandhornens längd !
den ser ut att sitta bra på dig men det är ju upp till vad du tycker med !
33an blir ju lite mer vintage i storleken medans 35an lär se lite större ut
måste fråga, hur länge har du ägt 38an ?
det krävs rätt stora handleder för att bära upp 38an tycker jag!
en tangente 35 står på min lista över kommande inköp
btw så gillar jag att du valt läkare utan gränser versionen!!!!
Jag äger ingen 38:a dock, den hade blivit på tok för stor för min 15,7 cm tjocka handledGillar också den röda tolvan starkt, ett mycket trevlig designval!
läste fel och tolka det som du hade en tangente 38 redanhaha
är det stahlboden eller saphirglasboden?
(stål eller glasbaksida??
snackar vi nomos så måste vi ju använda rätt beteckning!!
går igång starkt på tyska märken likt nomos
det är något speciellt med en klocka som är så pass enkel så att den ändå blir lite komplicerad
dock är det förjävla tradigt att nya swingsystemet inte finns i alpha calibern än !
Man måste ju götta ner sig i nörderiet !Saphirglasboden är det (måste erkänna att jag inte hade koll på tyska benämningen)
Haha ja, har kollat på Nomos länge och deras designval tilltalar mig verkligen, vissa kan tycka de är lite väl enkla men de är extremt väldesignade tycker jag!
Jo, lite synd att alphan inte blivit uppdaterad.![]()
Posta gärna en bild lite längre ifrån. I en spegel t.ex
Man måste ju götta ner sig i nörderiet !
Köpt den av nomos sj eller via gråhandlare?
Här kommer bilder på tangente 33 och på en nuvarande 38 mm klocka. De två översta är på 33 an. Vad tycks?Posta gärna en bild lite längre ifrån. I en spegel t.ex
Ju mindre desto bättre! (Säger killen som bär 43mm dykare i vardagen...). Men jag tycker att den sitter alleldes lysande på dig! Väldigt långa bandhorn som sticker iväg gör att den förmodligen är lite jobbigare att bära upp större, så låt 33an stanna som planerat!
Här kommer bilder på tangente 33 och på en nuvarande 38 mm klocka. De två översta är på 33 an. Vad tycks?
![]()
![]()
![]()
Absolut inte större, sitter som en smäck!
(Säger en som har både större och mindre klockor.)
![]()