• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Nomos Zürich Weltzeit ref. 807 (blå) - prisbump 27 tkr!

FranzJaeger

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Pris
28,000 kr
Returpolicy
Enligt överenskommelse, bägge ska vara nöjda!
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej!

Prisbump! 27 tkr vid kontantaffär, den närmar sig sitt inbytespris hos diverse handlare!

Nu även öppen för byten: Sätter bytesvärdet till 29 tkr enligt nedan.


Har efter mycket ambivalens landat i att denna Nomos Zürich Weltzeit ’Midnight Blue’ ref. 807 förtjänar mer handledstid hos någon annan.

Kommer full set, full koll på proveniensen då den är köpt här på forumet av sympatisk person som plockat ut den ”ny” från gråis.

Klockan servades under garanti hos Nomos i år p.g.a. dålig gångreserv och är således i topptrim nu. Boetten är i mycket gott skick, det finns ett mycket ytligt märke som jag gjort mitt yttersta att fota på bild 4 - går säkerligen bort med en putsduk eller dyl. om man vill det.

Har satt priset till samma som jag köpte den för: 29,000 28,000 27,000 kr. Den listar EUR 4,600 hos Nomos och billigaste på C24 ligger kring 35 tkr.

Sitter på ett blått läder från Camille Fournet, skickar även med diverse originalband från Nomos inkl. cordovan-bandet den kommer på.

Skickas helst mot Swish av praktiska skäl, face to face i Stockholm går eventuellt att ordna i mellandagarna.

Se gärna min referenstråd: FranzJaeger

Tack på förhand,


E7780DB4-6D88-4076-9CBD-E09E503AA82B.jpeg

C0344C22-8BAB-48A4-B56A-BD931D0002EE.jpeg


040712CF-CEE6-4D09-BB7A-21C0FEB150F7.jpeg

226BCABB-DE64-4CA7-8D2C-3ADAD44254CD.jpeg

0F0BBA9C-7B62-4581-8F90-CC10927F2161.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp