• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Normalt med ångest efter försäljning?

Får ni ångest över att ha sålt den enda klockan ni har oberoende om försäljningen var motiverad genom en god affär och till förmån för annat? Är viss ångest alltid befogad eller är detta ett tecken på att jag bör ringa köparen om att få köpa tillbaka den? Kommer ångesten botas så fort jag får en ny?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
När de ska ut ska de ut.
Däremot kan jag komma på mig med att sakna vissa objekt efter en tid. Den tiden kan dock variera.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Ingen ångest. Har det väl gått så långt som till en försäljning så ger klockan dig uppenbarligen inte lika mycket glädje som tidigare. Då är det rätt att låta klockan vandra vidare till någon annans handled. Med andra ord, kill your darlings!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har absolut saknad men skulle inte använda ordet ångest. Det är lite för starkt.
Hade jag haft möjlighet skulle jag nog inte sälja en enda klocka.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Jag har tänkt att sälja många gånger, men sen när det kommit till kritan så har jag ballat ur och blivit toksemtemental. Kommer nog aldrig kunna sälja, har för mycke tminnen kopplade till varje klocka.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Nästan alltid lite "sellers remorse" efter, men det är bara att koncentrera sig på jakten efter nästa så går det fort över! :D
 

Untitled

Omega
Precis som med allt annat är det lätt att försköna i efterhand. Man glömmer helt enkelt bort de negativa aspekterna med föremålet (som fick en att sälja) och tänker sentimentalt på de positiva egenskaperna och vad man gått igenom tillsammans med föremålet.
 

Erikd

Cartier
Att sälja en klocka känns nästan som att bryta med en flickvän. Man har kännt att det är på gång under en tid och tvekar inte just i sekunden. I efterhand glömmer man nackdelarna och glorifierar de sidor man gillade. Man kommer dock över det och att återse sitt ex/fd klocka är aldrig lika roligt som minnena man skapade...
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bankfack gör susen, lämna av den du tröttnat på trä på en Random parfymklocka en månad så ska du se hur saknaden kryper längs ryggraden på dig. Då är de bara ner o hämta "din" nya klocka :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Får ni ångest över att ha sålt den enda klockan ni har oberoende om försäljningen var motiverad genom en god affär och till förmån för annat? Är viss ångest alltid befogad eller är detta ett tecken på att jag bör ringa köparen om att få köpa tillbaka den? Kommer ångesten botas så fort jag får en ny?

Ibland. Saknar både el primeron och den SBGA003 jag ägde. Inser dock att det fanns anledningar till att jag sålde klockorna. Försöker ha en "never look back"-mentalitet, men ibland är det svårt. :)
 
Topp